Se enkelt indlæg
Gammel 05-10-2015, 09:48   #1045
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Socialministre har ligeledes afslået, at indbringe min sag til undersøgelse!
__________________________________________________ ______
KAREN ELLEMANN HAR SKREVET ET SVAR SOM FHV. MINISTER:


Klager over kommunalbestyrelsens afgørelser efter blandt andet lov om social service kan indbringes for det sociale nævn af den person, som afgørelsen vedrører. Det sociale nævn kan tage stilling til retlige spørgsmål, herunder til om de sagsbehandlingsregler, som kommunen har en retlig forpligtelse, til at overholde, er fulgt i den enkelte sag.

Ministeriet kan endvidere generelt oplyse, at tilsynet med kommunerne varetages af statsforvaltningen i den region, hvori kommunen er beliggende.

Statsforvaltningens tilsyn er et retligt tilsyn. Statsforvaltningen fører således tilsyn med, at kommunerne overholder den lovgivning, der særligt gælder for offentlige myndigheder.

*********
Lægekonsulenters – RETNINGSLINJER – er ikke påhæftet en lovparagraf der henholder til, at lægeloven skal overholdes af lægekonsulenten der er læge i sin funktion, når han får overdraget mine lægeoplysninger til en konkret oversættelse for sagsbehandleren! (min tilføjelse BG)
*********


Statsforvaltningerne kan ikke tage stilling til, om kommunernes sagsbehandling er rimelig eller hensigtsmæssig, eller til spørgsmål om skønsudøvelse, så længe skønnet udøves inden for de rammer, der er fastsat i lovgivningen. Statsforvaltningen kan endvidere ikke tage stilling til, om kommunen overholder principperne for god forvaltningsskik.

*********
Det er ikke god forvaltningsskik, når kommunens sagsbehandler påfører min sag om hjælp i henhold til servicelovens § 96, ukorrekte oplysninger! (min tilføjelse BG)
********


Statsforvaltningen fører endvidere ikke tilsyn i det omfang særlige klage eller tilsynsmyndigheder kan tage stilling til den pågældende sag.

Statsforvaltningen beslutter selv, om der er tilstrækkeligt grundlag for at rejse en tilsynssag.

Karen Ellemann (mine tilføjelser fremhævet med sort)
__________________________________________________ ______

Statsforvaltningen har afslået at undersøge sagsbehandlingen i Gladsaxe Kommune, og dermed om det er gået rigtigt og forsvarligt til, at lægekonsulenten på kommunens foranledning tilsidesatte min egen læges journaloplysninger om mit handicap!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat