Se enkelt indlæg
Gammel 11-07-2012, 09:53   #170
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Min pointe er blot, at man ikke skal være blind overfor at der kan være incitamentsproblemer, når forskellen mellem at være i arbejde (lavtlønsjob) og på kontanthjælp ikke større. Også selvom der er regler for kontanthjælp. Min lommefilosofi er, at hvis forskellen blev større (uden at tage stilling til hvordan), så vil man se flere danskere påtage de lavtlønsjobs. citat fra Jonas.

1. Lad være med at sluge alt rådt, af det du høre, læser i medier. da journaliserne desværre tit ikke har tid/vilje til at undersøge, baggrundsstoffet ordentlig idag. Dette medføre desværre ofte at der bliver sendt fejloplysninger ud.

2.Vedr. incitament; Hvad ved du egentlig om det. Ofte bliver syge sendt i aktivering på omtalte steder, fordi kommunen nægter at folk realt er syge, hvorfor det går galt.
Selvsagt de arbejdsgivere bliver sure over det faktum, men disse syge borgere bliver i vid udstrækning "Bedt" om ikke at sige at de er syge, før det går galt.
Jeg påstår at alle gerne vil arbejde, og hellere et dårligt job, indtil et bedre kommer forbi.

Jeg synes derfor, ar du skulle undersøge sagers fakta, får du konkludere udfra begrundelser, der kun findes mediers fremlægning, som desværre i stort omfang er plantet af visse interesser.
(Prøv engang at undersøge hvilke politiske interesse der sidder hvor). Åben øjende for f...!

PS. Den timepris der var fremme vedr. jordbærplukkere, er også helt forkert. Selv på middelindsats, kan man IKKE holde en mindsteløn, herudover skal man have en virkelig stærk fysik.
Disse job er ofte underbetalt, hvorfor danskere, med en fagforening selvsagt IKKE kan/må påtage sig dette.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 11-07-2012 kl. 09:57.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat