Se enkelt indlæg
Gammel 26-01-2013, 13:49   #26
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Har lige nogen flere spørgsmål jeg vil høre om nogen kan svare på:

Hvis man nu skal betale b-skat af den ene indtægt, vil det så være den trækprocent der står på ens forskudsopgørelse eller beskattes man med en anden trækprocent? I gamle dage hed det 60%.

Hvad med AM-bidrag, skal man betale det? Og er det kun af indtægten fra arbejdsgiveren man skal betale det?

Hvad med Beskæftigelsesfradrag på 6,95 % (2013-niveau), får man det og er det kun af indtægten fra arbejdsgiveren man får det?
dansbo... Jeg tror at du bytter lidt rundt på A og B skat..

A skat er skat man betaler af bl.a. lønindtægt.. Du kan sagtens have flere arbejdgivere. Typisk har (hovedarbejdgiveren dit hovedskattekort med din fradrag.. Så bruger arbejdsgiver 2, 3, 4, osv. dit bikort med samme trækprocent som på hovedkortet.. Men uden fradrag..

B skat er typisk for en selvstændig.. De betaler B skat. De betaler typisk deres skat via 10 indbetalinger om året.. Det er forventet årlig skat delt med 10.

Det med 60%, er hvis du IKKE har afleveret et skattekort til arbejdsgiveren.. Så trækkes 60% indtil de modtager et sådan..

Se link

AM-bidraget og beskæftigelsesfradraget er usikkert.. Jeg har spurgt, men kommunen ville lige have det korrekte svar fra deres jurister..
Men jeg er ret sikker på at beskæftigelsesfradraget KUN gives af arbejdsindtægten.. Man får det jo ikke som ledig..
AM-bidraget bliver sikkert også af lønindkomsten.. De 2 ting plejer at følges ad.

Men har fundet et svar: Se punkt 14 under arbejdsvilkår og lønforhold HER

Men citat:
Skatteministeriet kan oplyse, at beskæftigelsesfradraget forudsætter, atder er tale om arbejdsindkomst, der betales arbejdsmarkedsbidrag af.Beskæftigelsesfradraget er rettet mod erhvervsaktive og den indkomst,der hidrører fra deres arbejde. Styrelsen for Fastholdelse og Rekrutteringhar oplyst, at fleksjobansatte efter forslaget vil kunne modtage løn fraarbejdsgiveren for det arbejde, de kan udføre og vil derudover modtagefleksløntilskud fra kommunen, der skal kompensere for den fleksjoban-sattes nedsatte arbejdsevne. Styrelsen oplyser også, at fleksløntilskudanses for en forsørgelsesydelse og ikke løn. I forhold til den nye formfor fleksjobordning betyder det, at fleksjobansatte kun kan opnå beskæf-tigelsesfradrag for den del af deres indkomst, der stammer fra deres ar-bejdsgiver

Hmm. Citat fra Mette Frederiksen:

Fleksløntilskuddet aftrappes med 30 pct. af de første 13.000 kroner om måneden. Det sikrer, at der stadig er økonomisk incitament til at øge arbejdstiden for den fleksjobansatte, modsat i dag, hvor den fleksjobansatte ikke får mere ud af at arbejde én ekstra time

Mon ikke hun ville have glæde af at "beregneren"
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat