Se enkelt indlæg
Gammel 06-02-2017, 23:14   #264
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://www.retsinformation.dk/Forms...d-ef97aba7db34

§ 18 a.

"I en forsøgsperiode fra den 1. juli 2016 til og med den 30. juni 2019 indhenter kommunalbestyrelsen, hvis en person afviser at modtage lægebehandling, der ud fra en sundhedsfaglig vurdering må antages at kunne forbedre den pågældendes arbejdsevne, en udtalelse fra sundhedskoordinatoren om, hvorvidt en anden behandling kan anbefales, jf. § 15, stk. 2, i lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v.

Stk. 2. Har kommunalbestyrelsen indhentet en udtalelse i sagen, jf. stk. 1, kan det i forsøgsperioden ikke tillægges betydning ved vurderingen af personens ret til førtidspension, at den pågældende afviser at modtage lægebehandling, herunder den lægebehandling, som måtte være anbefalet af sundhedskoordinatoren.

Stk. 3. Ønsker den pågældende ikke, at der indhentes en udtalelse fra sundhedskoordinatoren, jf. stk. 1, træffer kommunalbestyrelsen afgørelse i sagen efter § 18."

PH

Her skal bemærkes, at teksten her er drejet i en anden retning i forhold til den egentlige, hvor det handlede om, at sygedagpenge blev stoppet, hvis borgeren nægtede at lade sig opererer for lumbale diskusprolapser.

Tidligere i denne tråd er beskrevet at "Sundhedskoordinatoren" ikke nødvendigvis skal være læge og alligevel kan forslå udskrivning af psykofarmaka til børn.

Ankestyrelsen, påstår stadig at sygedagpenge kan blive stoppet. De har jo stadig Principafgørelse 108-13 "Gældende"

Derfor, hvis du bliver udsat for, at blive truet med tvang i behandlingen skal du vide, at problemstillingen er vanskelig og du skal bede om hjælp.

Du må ikke tage for givet, at omgivelserne forstår lovgivningen eller sammenhæng i forbud imod tvang i behandlingen. Søg hjælp og kræv påstande på skrift.

Forbud imod tvang i behandlinger er kun gyldigt i nu 3 år til.... ialt 5 år som forsøgsperiode. Dette viser for mig, at "nogle" stadig håber på at tvang i behandlingen kan blive genindført. Ellers skulle en forsøgsperiode på 5 år vel ikke være nødvendig?

Hilsen Peter

Bilag

Rehabiliteringsteamets sammensætning
herunder beskrivelse af "Sundhedskoordinator"
https://www.k10.dk/showthread.php?t=28338
Kære Peter.
Jeg har nu fulgt dine indlæg gennem lang tid og er fuld af beundring for din indsigt i problematikker vedr. de overgreb som systemet udsætter mennekser for.
Som du nok kan regne ud er jeg en af alle de mange, som bliver kørt over af systemets damptromle.
Jeg har haft 3 diskusprolapser og takker min gud for, at jeg fik begavet hjælp og ikke blev opereret.
Det var dengang der ikke var noget, der hed jobcenter, og hvor kirurgen sagde: Vi kan godt operere dig, men jeg vil fraråde det da du risikerer at sidde i en kørestol.
Det var professor Arnoldig som nu desværre ikke er her mere.
Flere år efter blev jeg syg med en psykiatrik diagnose, PTSD efter arbejde på bocenter hvor jeg 3 gange på en uge var udsat for livsfare, men takken fra kommunen var krav på lægeattest og samtaler for herefter fulgte årevis chikane fra den kommune som sked på sikkerhed, og på frune af dårligt arbejdmiljø havde del i min deroute.
Jeg mener og det mener jeg alvorligt, at hvis kbh. kommune havde givet mig tid og frirum var jeg i dag ikke også belastet med adskillige fysiske sygdomme.
Oveni er det desværre sådan at har man fået en psykistrisk diagnose, så overses alle andre fysikse tegn da mange symptomer også findes hos hos den psykiske syge.
Så man kæmper på 2 fronter.
Når en læge ser man man har f.eks PTSD, så kan alle andre symptmer belejligt puttes derind.
Og her vil jeg give et råd til andre herinde. Undlad at tillade journal til ny læge. alle er bare mennekser så giv ny læge mulighed for at danne sig sit eget indtryk af hvem du er, og. efterfølgende kan du lade ham /hende se din din journal.
Jeg har oplevet i mit arbejde, at en beboer havde stærk hovedpiine , men først efter intens henvendelse tog lægerne det alvorligt. Han døde 1 år efter af en tumor.
B. a lever pkykisk syge op til 20 år kortere end gennemsnittet.

Jeg ved godt at du er meget konkret i dine indlæg og derfor bryder du dig sikkert ikke ikke om mit indlæg, men det er en cado til dig.

Sidst redigeret af vasen; 06-02-2017 kl. 23:29.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat