Se enkelt indlæg
Gammel 18-02-2010, 14:29   #10
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Lidt nyt

Der er sket flere nye ting i min hverdag de sidste par uger, både godt og skidt, men det meste er positivt og jeg har ikke haft ret meget medgang i flere år, så jeg har brugt lidt energi på at nyde og fordøje det.

Jeg fik jo besked om at jeg skulle have ny sagsbehandler, min gamle sagsbehandler, nåede lige at skrive en e-mail til mig inden hun stoppede og skrev navnet på min nye.

I mellem tiden har jeg været ved læge og fået konstateret nye "sygdomme", har fået for højt blodtryk og for højt kolelsterol og er startet op med blodtryks sænkende medicin og skal have medicin mod kolelsterol i slutningen af marts måned.

Det har været lidt af et slag og jeg kæmper stadig med at fordøje det, min læge valgte at sætte mig i medicinsk behandling med det samme, da jeg ligger i en høj risiko gruppe, grundet historikken af blodpropper i familien.

Tanken om at jeg har stor risiko for at få blodpropper om 15-20 år, bryder jeg mig bestemt ikke om.

På den positive side er der flere ting, allerede efter et par dage mærkede jeg virkning af det blodtrykssænkende medicin.
Jeg fik ikke de bivirkninger min læge informerede mig om, fysisk har jeg fået det en anelse bedre, jeg "puster" knap så meget mere, efter den mindste smugle bevægelse, jeg kan holde til smugle mere i hverdagen og føler mig knap så kvæstet.

Jeg har fået lidt mere energi og overskud, det har jeg nydt i fulde drag og fået mest muligt praktisk ud af.

Nr 2 på listen er at jeg fik sprit ny vaskemaskine og tørretumbler i slutningen af sidste måned. Den gamle tørretumbler (19 år) stod af i midten af december, da vi vidste at den nok kørte på sidste vers, havde vi lagt lidt til side til en ny.
Men da kæresten begyndte at brokke sig over de stive håndklæder, besluttede hans hønemor sig for at forære os en ny, så var der jo råd til en ny vaskemaskine også. Jeg har været led og ked af den gamle stort set siden jeg fik den, men der var ikke råd til andet dengang.

Jeg brugte lidt tid på at undersøge modeller og priser, fandt dem jeg gerne ville have billigst muligt i en net butik, men ville gerne se på/pille på dem først, så vi tog i skovsen, der var de villige til at handle og fik dem forhandlet næsten 5000kr ned i pris, jeg var pave stolt af mig selv, selv min pap far som er gammel kræmmer, var imponeret.

Endelig fik jeg den vaskemaskine jeg har sukket efter mange år og jeg er ikke blevet skuffet, jeg er så glad for de maskiner, det er utroligt hvor stor en betydning det kan have i hverdagen.

Nr 3 på listen er at vi fik en ny (brugt) bil i går.
En af vores venner ringede til os i weekenden og tilbød os en bil for en lille sum penge og vores gamle skoda i bytte.
Det var ikke planlagt at vi skulle have ny bil endnu, planen var at vi skulle køre skodaen lidt endnu, den var billig i både forsikring og rep og vi ville gerne spare op til en næsten ny bil.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat