Se enkelt indlæg
Gammel 20-09-2010, 10:48   #57
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jailbird Se meddelelser

Så fik jeg endeligt samlet mig sammen til at åbne det 3. link du henviste til...
og hvilken overraskelse

Citat:
Historisk nedtur
Faldet i BNP er historisk. Nedgangen er mere end tre gange så stor som under de to oliekriser 1974-75 og 1980-81. Det slår ikke kun alle recessioner efter 1945, men også krisen i 1930’erne. Og det slår akkurat den hidtil dybeste nedtur i fredstid, krisen i 1856-57. De historiske tal, beregnet af Hans Chr. Johansen, går kun tilbage til 1820 og ikke til statsbankerotten i 1813. Men i fredstid skal vi 200 år tilbage for at finde tilsvarende.

Faldet kommer ikke oven på en brølende optur som i Irland. Danmark havde den laveste vækstrate i OECD de sidste otte kvartaler før finanskrisen - Italien var eneste konkurrent - og Danmark er i det hele taget sakket bagud i det sidste årti.

Der burde ellers have været højvækst, for det var perioden, hvor Danmark blev EU’s eneste nettoeksportør af olie - produktionen blev næsten fordoblet på to-tre år efter 1999, men falder nu hurtigt. Til gengæld er det et udbredt fænomen, at olienationer formøbler ressourcerne. Det Økonomiske Råd kritiserede i efteråret Danmark for at have været ramt af ‘hollandsk syge’, fordi også Holland havde sluppet tøjlerne under gaseventyret i 1970’erne.
Ja det er jo gravskriften over en totalt forfejlet økonomisk politik ført at de blå gennem deres regeringstid... det er vi jo mange der har kunnet se hele tiden at der var noget galt med den...
Men du vil da ikke i fuld alvor påstå det er snyderi med førtidspensionen der har ført os ud i den situation...og pensionisterne der har brugt alle pengene...
tværtimod er alle overførselsindkomster blevet skåret til benet...

pengene er jo brugt på forcromede reformer som kommunesammenlægninger og opbyggelse af et enormt dyrt offentligt system der får tiden til at gå med at udfylde papir og følge med i nye regler og indberetninger...
mens der er skåret til benet af indianerne er chefernes antal steget dramatisk og deres lønninger ligeså...altså større omkostninger og megalidt praktisk er der kommet ud af det... og nu skal man i gang med sparerunder alle steder og hvem bliver sparet væk ....
lur mig lige om det bliver cheferne...
Nej det bliver rengøringspersonalet der bliver beskåret endnu engang...

Pengene er brugt på dem der havde nok i forvejen (skattelettelser) og nu vil man tørre regningen af på de svage i samfundet... tak for kaffe siger jeg bare..

Men at bruge artiklen som argumentation for at for mange snyder sig til en førtidspension er lidt langt ude synes jeg...



...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...

Sidst redigeret af Hexi; 20-09-2010 kl. 11:01. Årsag: staveged
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat