Se enkelt indlæg
Gammel 27-11-2019, 11:10   #80
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Maj Thorsen socialrådgiver af Guds Nåde

https://pov.international/jobcentre-...yge-mennesker/

Hele jobcentersystemet må laves om – det nedbryder syge mennesker

En del af ovennævnte borgere har været forbi kommunens rehabiliteringsteam, der så har indstillet til ressourceforløb. Et ressourceforløb kan være rigtig godt – så længe der er peget på indsatser, hvor der er et realistisk udviklingsperspektiv for borgerens funktions- og arbejdsevne. Hvilket i øvrigt er et krav for et ressourceforløb. Men det er der desværre teams, som ikke lige helt har forstået. Og jeg har indimellem fornemmelsen af, at det ikke er jobcenterledelsen, som er kerneproblemet, når en jobcentersag går i hårdknude.

Forstå mig ret. Jeg møder bestemt empatiske rehabiliteringsteams med et fast og korrekt blik for lovgivningen. Såvel borgeren som jeg går fra sådanne møder med en stor følelse af retssikkerhed, tryghed og ikke mindst retfærdighed.

Men jeg støder så sandelig også på det modsatte.

Vi taler om rehabiliteringsteams, der er på en så ensidig ressource- og funktionsevnejagt, at der på ingen måder er levnet plads til at møde borgeren med empati og ordentlighed.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat