Se enkelt indlæg
Gammel 15-01-2016, 21:33   #3
kibo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2011
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
kibo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære kibo

Det er en interessant oplysning.

Men lad os lige se på fakta.

Når borgeren har underskrevet rehabiliteringsplanes forberedende del, er den kommunale administrative lægekonsulent, ude af den sociale sag.

Den videre lægefaglige vurdering, henvisninger til sundhedssystemet overlades nu i samarbejde med "Klinisk Funktion", "Sundhedskoordinatoren", "Den koordinerende sagsbehandler" og til den vigtige praktiserende læge, som er indgangen til sundhedsvæsnet.

Alt samarbejdet foregår efter borgerens accept og tilladelse.

Enkelte kommuner forsøgte at placere disse administrative lægekonsulenter, som medlem i Rehabiliteringsteamet, hvilket blev stoppet da det var ulovligt.

En Sundhedskoordinator skal ikke nødvendigvis være en læge.

Nu kommer du med en særdeles vigtig oplysning, dog uden dokumentation, om en navngiven læge, der skulle være både administrativ lægekonsulent samtidig med at samme læge bestrider funktionen som "Sundhedskoordinator" i samme sag.

Sundhedskoordinatoren og Klinisk Funktion kommer fra Regionerne, resten fra kommunerne

Rehabiliteringsteamets sammensætning.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

Har du flere oplysninger eller dokumentationer for dine påstande, er vi meget nysgerrige.

Hilsen Peter
hej peter
jeg har efter 3 arbejdsulykke og erhverbetinget eksem blevet tilkendt flexjobordningen i 2012 men er gået fra 12 til 4 timer pr uge og nu i januar 2015 gav kommumen op med at sende mig i flexjob,,det vil sige praktikpladser....så fik jeg lavet papirer til rehabmøde og så var min sag så på i denne uge med håb om jeg skulle have haft pension...

min egen læge skriver at min arbejdsformåen er stort set lig nul og alle behandlingsmuligheder er udtømte og jeg er stationær i den erklæring til det rehabmøde.

men pension blev det ikke for den lægekonsulent fra medicinsk enhed i ålborg sidder i samråd med resten af teamet og bestemmer at de vil lave en indstilling til medicinsk enhed i ålborg......må hun godt det???

det var det eneste de kunne finde på....der var hverken tale om reccurceforløb eller noget som helst andet og så fik jeg lov at beholde min ledighedsydelse og tilknyttet flexjobordningen........

jeg er erklæret over 2/3 dele nedsat på arbejdsevnen /arbejdsevnen og alle behandlingsmuligheder er udtømte og jeg er stationær det stå der i alle mine 7 specaillægeerklæringer som er lavet af en neulog,kiruger,remoutolog ) har 25%mengrad på den ene ulykke og 10 % på erhvervsbetinget eksem mens min truckulykke og 380 volt ulykke ligger i ankestyrelsen,men er anderkendt i ask
jeg er over 40 og har stået på arbejdsmarkedet i 22 år ....

ulykkerne har kostet ryg og nakkeskader,hovedpine,skulderskade,håndledsskader, fingreskader,fodskade osv....men kun fysiske skader og så eksem.
kibo er ikke logget ind   Besvar med citat