Se enkelt indlæg
Gammel 28-05-2018, 22:01   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Har aldrig skulle aflevere en hel lægejournal, jobcenteret har altid udbedt sig udtalelser/erklæringer fra lægerne og selv om der ikke står noget i jeg ikke kan stå ved i mine lægejournaler, ville jeg finde det aldeles grænseoverskridende at en sagsbehandler uden den fornødne lægelige viden skulle sidde med hele min journal.

Jeg ville hvis det var mig, maile min sagsbehandler og skrive at jeg fandt det grænseoverskriden at de vil have hele min lægejournal, men at de er velkommen til at bede min læge/behandlings sted om svar på de relevante spørgsmål de har. Hvis dette ikke er tilfredsstillende tilbagekalder jeg min tilladelse til at de må indhente oplysninger uden først at spørge mig i hvert eneste tilfælde, med mindre de kan fortælle hvorfor det er relevant for min sag, at en ikke ikke sundhedsuddannet sagsbehandler skal sidde med hele min lægejournal?

Det er vigtigt at du skriver til sagsbehandleren og får svar skriftligt så du har dokumentation på at du har tilbegekaldt din tilladelse eller får et svar du er tilfreds med


Ps årsagen til at de beder dig skaffe den er også at fordi beder de selv om den vil de
1.) hvis det er i sygehus regi kun få et kort resume eller udskrivelsesbrev
2.) hvis det er i speciallæge praksis kun få de dele som speciallægen finder er relevante for dem
3.) de slipper for at betale den refning speciallægen ellers skulle have for at besvare deres spørgsmål
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 28-05-2018 kl. 22:10.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat