Se enkelt indlæg
Gammel 11-12-2013, 01:08   #6
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af elsemohr Se meddelelser
Ja - men hvis ens leder mener at man skal op i tid - fordi skolereformen ændrer på mange ting - så er man vel stadig på arbejde i 18 timer og de ligger vel bare på skolen alle 18 timer - det betyder vel ikke at ens leder pludselig kan snakke om, at man skal være til rådighed på skolen i 25 timer + møder..........fleksjobbere kan jo ikke arbejde over, før de når de 37 timer og for lærere - som det ser ud nu 39 timer om ugen.
For mig på gamle regler - betyder det jo en ny ansættelseskontrakt - det kræver vel en fyring på gammel aftale - og ny ansættelse - hvilket jo nok bliver efter de nye regler. Eller hvad? - ingen kan åbenbart give et konkret svar på det, hverken skoleledere, fagforening eller kommune...............det bliver spændende.
Nej din leder kan ikke pludselig sige, at du skal arbejde 25 timer, når din kontrakt lyder på 18 timer.
Eftersom du har nedsat timetal, må dette jo være et af dine skånebehov - og dine skånebehov skal stadig opfyldes, selvom der kommer en ny skolereform.
Det er muligt, at det pga reformen nu bliver en dårlig forretning for din skole at have dig som fleksjobber, men det er deres problem - sålænge det ikke er din skånehensyn, der ændrer sig, men ydre omstændigheder, så er jeg næsten 100% sikker på, at de ikke kan afskedige dig eller lign. med den begrundelse

Det undrer mig, at fagforeningen ikke kan svare på dette - du kan jo bede dem om at få det undersøgt for dig, så du ved, hvordan du skal forholde dig, såfremt din leder forsøger at bilde dig en historie på ærmet.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat