Se enkelt indlæg
Gammel 28-04-2019, 09:32   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg vil foreslå dig at klage til jobcenterchefen.

Gå ind e-boks og send en digital post og skriv som overskrift klage til jobcenterchefen.

Klagen holdes helt fri af indignation og den slags og så klager du over de ting du skriver her.

Du har fået at vide at I skal mødes en gang om ugen men det sker ikke.
Du får at vide at du skal på akutlisten, det sker ikke.
Du får besked om et møde med gældsrådgivning men får ikke besked om at det er aflyst.

Du har fået et ressourceforløb, men hvilket indhold skal der være i ressourceforløbet ifølge planen?
Det at planen ikke følges skal naturligvis også nævnes i klagen.

Husk at du ikke bør skrive mails direkte til sagsbehandleren, skriv en digital post og skriv i overskriften sagsbehandlerens navn.

Tilføjelse:
Med hensyn til at søge førtidspension, så kan den jo søges ved at skrive til kommunen at du vil søge om førtidspension på det foreliggende grundlag, eller at du vil søge førtidspension ifølge paragraf 17.2 (hvilket også er på det forelæggende grundlag).

Problemet er at du næppe vil få en pension hvis de for ca. 1½-2 år siden mente at er var udviklingsmuligheder der kunne peges på i et ressourceforløb.
Hvis der ingenting er sket i ressourceforløbet, så står der næppe noget nyt i sagen siden du sidst var for rehabiliteringsteamet.

Så hvis du vil søge pension vil jeg råde dig til at søge fuld aktindsigt (se under nyttige links, skemaer til at printe ud) og kontroller hvad der står om dig i sagen.

Inden du søger pension vil det være en fordel hvis du på en eller anden måde kan få et skriv fra lægen ind i din sag om forværring, eventuelt hvis lægen vil udfylde en LÆ165 https://www.laeger.dk/forslag-om-soc...ndling-lae-165
Husk generelt at have lægen med på sidelinjen.

Men jeg mener stadig at du bør starte med at klage til jobcenterchefen og huske at fortælle vedkommende at helbredet er forværret i løbet af dit ressourceforløb.
Men det kan jo ikke skade også at starte med at lave en anmodning om aktindsigt og at gennemgå akterne mens du afventer jobcenterchefens reaktion.

Sidst redigeret af Nørd; 28-04-2019 kl. 10:26.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat