Se enkelt indlæg
Gammel 04-12-2009, 13:19   #86
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, for tilbudet...

Buster. Lad os lige hører hvad Hejdien mener.

Men ellers har jeg tænkt nærmere. Tro det eller ej

Alle 98 kommuner HAR jo modtaget et personligt brev fra Karen Jespersen om lov-skærpelsen. Så jeg foreslår at vi forbereder, nøjagtig på ikrafttrædelsesdagen af loven, så afsender vi klager over de kommuner der ikke har vist evnen til at overholde loven.

Ingen kommune kan vel unskylde sig med at de lige er ved at forberede offentliggørelsen. Jeg foreslår videre at vi så dele de 5 Statsforvaltninger imellem os.....kontrollere vores tildelte kommuner.....jeg forbereder en skrivelse.....og en klage som er enslydende til alle.

Ærgeligt at vi nu skal bruge enorme resourcer af det offentliges tid, da alle, Ombudsmanden, samtlige handicaporganisationer, politikere og Statsforvaltningerne er sig bevidste om at loven ikke overholdes.
Men det kan åbenbart ikke være anderledes med dette spild.

Når og hvis der så er enkelte kommune der herefter vil trække tiden ud, har vi brugt ALLE vores muligheder, som Ombudsmanden kræver inden han kan gå ind i en sag. Så må han tage over.

Men uanset hvad giver vi ikke op. Nyd dagen.

Til jer nye læsere af denne tråd. I skal forstå og bemærke at vi IKKE kræver kortere sagsbehandlingsfrister. Den beslutning skal politikerne tage sig af. Er vi så utilfredse med frister så bliver den en demokratisk proces. Men tråden er også oprettet for at hjælpe de mennesker der lige nu sidder derhjemme og ikke har det overskud til at deltage i debatten. De unge spastikere som sidder med pandebånd og skriver på deres pc, uden sprog etc....og hvor sagsbehandlerne KRÆVER at al henvendelse for arbejdssedler skal foregå med blyant. De unge som har hjælpere 24 timer i døgnet. Dem som er lige så intilligense, som du og jeg. Men hvor overskuddet ikke er så stort. De skal også modtage, uopfordret, RETSSIKKERHED som Folketinget besluttede i 1998.

Vi kræver kun at lovgivningen overholdes!

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 04-12-2009 kl. 13:32.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat