Se enkelt indlæg
Gammel 04-03-2012, 11:48   #20
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
at det vil blive nemmer, at få job som flekser.....og det at arbejdsgiver kun skal stå for de timer man arbejder.

I stedet for som nu....hvor det er arbejdsgiver der står for at udbetale hele "lønnen" og derefter skal vente på at få tilskudet udbetalt fra kommunen.

FOR det kan være en meget langsom procces...ved jeg fra flere ...og der er arbejdsgiver som har droppet deres flekser...netop på det grundlag.

Det kan nemlig tage måneder før tilskudet lander hos arbejdsgiver....Samt en bunke parpirsarbejde samtid.

Så lige på det punkt tror jeg edt en forbedring....jeg selv ville måske enda have et job på hånden mår jeg blir godkendt til fleks.

For som arbejdsgiveren sagde forleden da....Hvorfor er det ikk sårn...at er du her i 15 timer om ugen...at jeg betaler dem direkte til dig...og ikk ska gennem kommunen på grund af tilskud...så havde hun ansat mig...

Og vedkommende har ellers sagt nej til flekser på grund af den utrolige langsomme ekspedition fra kommunen
Det var også et problem for min arbejdsgiver da jeg var ansat for et par år siden i et fleksjob. Kommunen betalte altid et par måneder senere og det var arbejdsgiveren træt af. Så der blev aftalt med kommunen at arbejdsgiver betalte mig det h*n skulle betale og så betalte kommunen resten til mig. Det nåede dog ikke at træde i kraft, da jeg blev sygmeldt, men det var altså en mulighed dengang, så det kunne vel ikke skade at snakke med kommunen om det, hvis nu du kan få et job, burde de da være vældig interesseret i at løse det. Hvis ikke, så få et evt afslag på skrift, så du kan bevise at det ikke er dig der ikke ville have et job.

Jeg tror heller ikke det giver flere jobs, nærmere mindre, som flere har skrevet. Hvorfor betale en timeløn til os "syge" med skavanker, når man kan betale timeløn og få en "rask", med mindre at der, som også før nævnt, skal ansættes fleksjobbere procentvis i forhold til "alm. ansatte".
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat