Se enkelt indlæg
Gammel 10-09-2007, 12:17   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
I relation til Susannes sag så ved jeg ikke om i har bemærket svaret fra DSI andet sted her på siden, der er også noget med om det, så jeg sætter lige det quote ind her

Citat:
Fra fleksjob til kontanthjælp
I DSI har vi også hørt et par af disse historier. Altså at en person på ledighedsydelse bliver rådighedsvurderet, og kommunen finder man ikke kan varetage et fleksjob længere enten pga. sygdom eller at ens arbejdsevne er yderligere nedsat. Denne person visiteres så ikke på sygedagpenge eller til førtidspension, men på kontanthjælp! Det finder DSI helt uacceptabelt og har svært ved at se det kan være lovligt.DSI har været i dialog med Arbejdsmarkedsstyrelsen (AMS) om dette. De har ikke kunnet bekræfte overfor os at en sådan fremgangsmåde er lovlig. AMS opfordrer derfor til at sådanne sager ankes. I Nordjylland er en sag blevet anket og sendt retur til kommunen
Sådan som jeg læser det så skal man åbenbart have prøvet en sag først før vi kan finde ud af det er ulovligt, jeg fatter bare nada omkring det, jeg mener arbejdsmarkedsudvalget der står bag den nye flekslov må da have vidst hvad de ville med den lov...

Var deres hensigt i virkeligheden at få folk over på kontanthjælp kontra ledighedsydelse eller var det at hjælpe flekser ...

Det burde man da vide og dermed handle ud fra det
  Besvar med citat