Se enkelt indlæg
Gammel 05-02-2008, 12:59   #14
Simmer
Elsker at være her på K10
 
Simmers avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 73
Styrke: 17
Simmer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amik Se meddelelser
Mange laver den fejl at de præsser sig selv og kæmper sig afsted i de måneder de arbejdsprøves, til fx fleks på 25 timer, hvilket så resulterer i en godkendelse. Når de så kommer ud i et fleksjob kan de måske slet ikke klare 25timer alligevel og bryder sammen med stress. Så har det hele været spild af tid.
Det er vigtig at du hele tiden melder ud om hvordan du har det, både overfor din arbejdsplads og kommunen.

Jeg er selv i overnævnte citat og det er bestemt ikke en rar situation at være i.
Jeg begyndte også med en måneds arbejdsprøvning/praktik på en arbejdsplads, hvorefter jeg blev ansat i fleksjob.
I praktikperioden kørte jeg hårdt på og "kunne bare det hele". Da jeg så blev fastansat foreslog jeg selv at min tid blev sat op fra 20 - 25 timer og at jeg fik flere opgaver. Nu er jeg så tilbage i samme mølle én gang til med sygefravær osv.
Men når man er ude over praktikperioden er det ikke nemt at stoppe på ens arbejdsplads. I mit tilfælde er min rådgiver meget opsat på at jeg bliver der, trods det at jeg ofte har været sygemeldt med de gamle symptomer jeg før har døjet med.

Så min oplevelse har været at man skal bruge de muligheder der er, under en arbejdsprøvning til at blive sikker i hvad man kan og ikke kan, inden man binder sig for alvor hos en arbejdsgiver.
Simmer er ikke logget ind   Besvar med citat