Se enkelt indlæg
Gammel 04-12-2009, 00:36   #84
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Hejdien......

om nogen, ved jeg, hvor berettiget vred du har lov til at være.

Du ved hvor mange år vi har kæmpet for dette vigtige emne. Du ved hvordan det er startet op. Du ved hvor mange mails vi har skrevet. Du ved hvor mange forskellige kneb der bliver brugt for at undslå sig denne lille §.

Jeg vil foreslå at du holder fri i week-enden og venter en lille rum tid endnu.
Fordi, vi skal ikke blive ved med at agerer på samme måde, hvor resultatet bliver det samme. Hvor embedsmænd fjerner, gemmer eller laver selvkomponerede tekster for at forvirre. Se Slagelse.

Jeg foreslår vi i fællesskab nedsætter en gruppe i det nye år. En gruppe af frivillige, på ca. 5 - 10 stykker........vi/jeg kommer så med et udkast til den sidste advarsel til de kommuner der ikke følger reglerne, med kopi til alle 5 Statsforvaltninger og andre relevante.....politikere....Ombudsmanden....social ordførende...etc.

Vi sender så eet enslydende brev...beskrivelse....til alle kommunalbestyrelse....handicapråd, på samme tidspunkt.


Vi giver dem så en frist på ca 14 dage og ved ingen reaktion afsender vi vores, i forvejen forberedte, klage til de respektive 5 Statsforvaltninger. Det bliver desværre nok ca 40 - 50 kommuner.

Eller vi kan også undlade denne advarsel og gå direkte til klagesagen uden om kommunerne. De har jo modtaget brevet fra Karen Jespersen i april 2009.


Samtidig vil vi nævne at Statsforvaltningerne aldrig har brugt deres sanktions mulighed i sociale sager. Hvorfor mon ikke?

Resultatet kender vi i dag. Vi vil nødvendigvis få medhold i vores klager, da vi jo har vundet ca 5 klagesager....Lejre, Roskilde, Herning, Tårnby og om få uger Rudersdal kommune hvor formanden for KL er borgmester.

Som du kan læse i brevet til alle 98 kommuner fra Karen Jespersen er brevet dateret april 2009 og skærpelsen af loven træder i kraft den 1.april 2010. Med andre ord kommunerne har udover at Folketinget vedtog loven i 1998, nu fået 1 år yderligere til at forstå loven.

Husk på at skærpelsen af Retssikkerhedslovens §3 stk,2 består kun udskiftning af eet ord..."kommune"...med "kommunalbestyrelse" for at undgå bevidst misfortolkning.

Syntes du det lyder fornuftigt? Fælles kamp imod dette vanvid.

Mange hilsner
Peter

PS: NEJ, du er ikke ved at blive paranoid. Fordi at når en kommunes politikere vedtager og offentliggøre disse frister er det en BEVIDST handling af den person der fjerner eller sletter fristerne. En handling som direkte er ulovlig da det er en politisk beslutning.
Nu har de kørt rundt med os i 5 år. Nu skal tråden lukkes.

PPS Du har ret, Køges sagsbehandlingsfrister er forsvundet men nævnes her på side 54, at de vil blive lagt på hjemmesiden Medio 2009: http://www.koege.dk/da-DK/Om%20kommu...altningen.ashx

Sidst redigeret af phhmw; 04-12-2009 kl. 01:11.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat