Se enkelt indlæg
Gammel 06-08-2009, 23:23   #55
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser

Synes lige at jeg vil fortælle at jeg dd har været på kommunen for en bevilling til høreapperat nr 2.

Jeg modtog brev i sidste uge fra sygehusets afd hvorfra jeg for nogle år siden fik det første høreapperat til hø øre.
De skrev at der er ændrede bevillingsregler og at KOMMUNERNE nu skal give en bevilling før end de i det hele taget kan undersøge og evt udlevere et apperat!
Det undrer mig, at du har fået sådant et brev fra sygehuset. Man kan nemlig i dag selv vælge, om man vil få et høreapparat fra det offentlige, dvs. fra sygehuset eller om man købe et høreapparat selv via kommunen. Hvis man vælger at blive undersøgt på sygehuset og får et høreapparat, så er det gratis. Derimod hvis man søger hos kommunen, får man kun et tilskud. Det er op til én selv. Kommunen skal have dokumentationen i orden, før de bevilger høreapparat. Det vil sige en speciallæge (ørelæge) skal kunne dokumentere, at du har et sådant høretab, at du skal have et høreapparat.

Det kunne være interessant, hvis du ringede til det tlf.nr., du har fået, og så spørge til, hvor lang tid sagsbehandlingstiden er OG, om HVOR man kan se det henne for os borgere, i aviserne? På kommunens hjemmeside?

Held og lykke..

Sidst redigeret af curls; 07-08-2009 kl. 02:11.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat