Se enkelt indlæg
Gammel 28-11-2013, 18:44   #165
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.742
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Curls & Zolskin og andre...

... der ikke er enig i mine synspunkter om at socialrådgiver burde være statsautoriserede, med ansvar over for lovgivningen og ikke de bonus lønnede forvaltningschefer/kommunaldirektører der laver kommunens budget, er jeg af den mening, at i mangler viden.

I tror på eksempelvis LEAN, som jeg stiftede bekendtskab til i 1981, mange år før det offentlige begyndte på dette konsulent mirakle-fidus projekt, som i dag IKKE eksisterer på det private arbejdsmarkedet.

I tror på: "at det er ensrettet sagsbehandling, der er brug for - en god organisationskultur. Der er brug for en god arbejdsgang for at mindske fejl i sagsbehandlingen."

I påstår: "og det er ikke altid en socialrådgivers skyld, der kan komme til at lave en fejl. Ledelsen har det overordnede ansvar." ( hvis ikke det er socialrådgiveren der er skyld i fejl, i egne sager, hvem pokker er det så? S.U.

Ledelsen har det overordnede ansvar: Ja, det er korrekt, men når denne ledelse er bonuslønnet bla modtager af bonus for at budgettet overholdes, så er det for mig særdeles svært at forstå logikken i hvem der TAGER ansvaret i børnesex-sagerne. Hvor adskillige borgere, politi, lærer og pædagoger indberetter til kommunen, at noget er galt.

Endda med foto-dokumentation, uden at en eneste tager sig af problemet og hvor børn må fortsætte i årevis med at blive sex-misbrugt og tvunget til at æde hestelort. Se det er den virkelighed jeg tænker på.

Her kan I påstå nok så meget at "at det er ensrettet sagsbehandling, der er brug for - en god organisationskultur." der skal til for at borgerne kan modtage retssikkerhed, før at nogen tager ansvar.

Det har vi jo forsøgt os med siden 1998, hvor Folketinget vedtog RETSSIKKERHEDSLOVEN og det har indtil nu, ikke været nok.

Jeg påstår og fastholder at den enkelte socialrådgiver skal være statsautoriseret med ANSVAR over for lovgivningen.

Først der, hvor det personlige ANSVAR bliver placeret, løses disse retsløse tilstande, hvor gulvet er totalt slidt igennem, foran håndvasken.


Hele forståelsen af det at være statsautoriseret mangler I, efter min mening. Total manglende viden om hvordan autorisations-princippet fungerer.

Hvis socialrådgiveren var statsautoriseret, skulle de have en UNDERSKRIFT fra ledelsen, i de sager de ikke selv kunne afslutte iht lovgivningen, for at overdrage ANSVARET for ulovlighederne, til ledelsen. Tro mig, det tør en ledelse ikke.

På den måde havner selve problemet på BESLUTNINGTAGERNE`s skrivebord. Så er ANSVARET placeret påny og så kommer løsningerne.

Lov er lov og lov skal holdes Karen Hækkerup

http://www.handicap.dk/nyheder/2012/...ov-skal-holdes

Hilsen

Peter statsautoriseret gennem et langt liv

Sidst redigeret af phhmw; 28-11-2013 kl. 19:08.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat