Se enkelt indlæg
Gammel 28-11-2013, 16:41   #164
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
har Dansk Socialrådgiver Forening arbejdet på i en årrække.

Det er ikke lykkedes for dem.

De ønsker ikke en autorisation, som binder dem op på lovgivningen.

Trods det vil løse alle problemer og hvor problemet havner på rette skrivebord.

Politikerne, naturligvis!

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/...1128055919.htm

"Sagsbunkerne er mange steder vokset over hovedet på de socialrådgivere, som arbejder med de svageste modtagere af kontanthjælp.

Socialrådgiverne har derfor meget svært ved at leve op til målsætningen fra regeringens kontanthjælpsreform om, at alle skal hjælpes i gang. Det siger formanden for Dansk Socialrådgiverforening, Majbrit Berlau, til Politiken.

- Det store arbejdspres er en barriere for, at vi kan nå de politiske ambitioner, regeringen og kommunerne melder ud, siger hun.
"

Hilsen Peter
Peter, du taler stadigvæk om forhold der stadig er til stede - og om artikler der ikke har noget med autorisation at gøre...
En autorisation kan efter min mening overhovedet ikke ændre på de store sagsbunker som f.eks. socialrådgivere har.
Er helt enig med dig Zolskin, at det er ensrettet sagsbehandling, der er brug for - en god organisationskultur.
Der er brug for en god arbejdsgang for at mindske fejl i sagsbehandlingen.
Blot LEAN er indført rigtig mange steder, og det kan virke rigtigt godt, hvor man her finder det der "spilder tiden" og fjerner dem fra arbejdsgangen, og hvor arbejdsgangen samtidigt bliver lettere = mindre fejl i sagsbehandlingen. Det vil efter min mening en autorisation ikke engang gøre....
Min pointe er, at selv med autorisation, så kan man lave de samme fejl som før. Og det er ikke altid en socialrådgivers skyld, der kan komme til at lave en fejl. Ledelsen har det overordnede ansvar.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat