Se enkelt indlæg
Gammel 27-08-2008, 17:45   #266
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Kom nu, kære Politikere. Jeg har brug for hjælp nu, inden det er for sent. ???


Som retsløs i et Retssamfund, savner jeg aktive politikere til, at stoppe Gladsaxe Kommunes (kommunernes) "magtmisbrug", og kommunens udnyttelse af "ansvarsfri" lægekonsulent. Det kostede mig som 100% invalid 3 års hjælp, hvor kommunen nedskar min hjælp fra 128 timer om ugen til 39,5 timer om ugen. Jeg har således brugt flere hundrede tusinde kroner af min ulykkeserstatning til egenbetaling af hjælp, og i dag er jeg ruineret.

Det Sociale Nævn omgjorde i 2004 kommunens handling, og opgraderede hjælpen til "døgnhjælp", med henvisning til at kommune ikke havde godtgjort, at jeg kunne klare mig med færre timer.

Karen Jespersens og ministeriets - Retningslinjer for Lægekonsulenter - med henvisning til, at det er myndigheden, altså kommunen der som lægekonsulentens overordnede er den ansvarlige, den holder ikke i retten?

Jeg har tabt en erstatningssag, anlagt mod Gladsaxe Kommune ved Østre Landsret. Jeg tabte sagen på grund af at landsdommerne valgte, at tilsidesætte - sagsbehandlerens og lægekonsulentens - brug af "ukorrekte" oplysninger om mit funktionsniveau.

Jeg har tabte en retssag, anlagt mod Lægekonsulent Claus Bjerregaard ved Retten i Glostrup. Jeg blev dømt til, at betale Claus Bjerregaard 25.000 kroner, for at have ødelagt mit liv? Dette var før jeg hørte om "ansvarsfrie" læger i det offentlige.

Jeg skal citere punkter af lægekonsulenten svar:

1. Statusattest ved egen læge 19.04.2000

I den nyindhentede statusbedømmelse beskrives at klienten har en dårlig gribefunktion på grund af sammentrækning af senerne og manglende mulighed for at klare personlig hygiejne. Klienten behandles med skinnefik.sation om natten for at bedre kontrakturdannelsen, og egen læge advokerer for, at der er behov for overvågning konstant fra en hjælpeperson undtagen i en 6 timers periode om aftenen.
Sagsbehandler i specialgruppen for handicappede har i journalføringen beskrevet, at klienten har stor interesse for cykling på normal cykel, som han mestrer at køre på over lange stræk.

Det er lægekonsulentens vurdering, at der er en klar "diskrepans" i vurderingen som beskrevet af egen læge og i den vurdering der er foretaget af sagsbehandler i specialgruppen for handicappede.

Såfremt det (af sagsbehandler) beskrevne funktionsniveau er korrekt "må det antages", at klienten ikke er berettiget til den søgte hjælpeordning.
Det er lægekonsulentens vurdering, at klienten yderligere kan kompenseres med et nødkald, som han dog ikke selv har ønsket.

Umiddelbart skønnes det ikke relevant at indhente yderligere lægelige oplysninger.

Det er således lægekonsulent i almen medicins vurdering, at klientens helbredstilstand efter det beskrevne er af en sådan art, at han ikke falder ind under den ansøgte ordning. Citat slut:


Hvorfor har Karen Jespersen lavet - Retningslinjer for Lægekonsulenter - så de ikke skal stå til ansvar. Det er en omgåelse af autorisationsloven (lægeloven).

Vedhæftet 3 lægebreve og seneste brev til Borgmester Karin Søjberg Holst, Gladsaxe Kommune.

Med venlig hilsen

Benny Gerhard www.Benny-G.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat