Se enkelt indlæg
Gammel 07-07-2013, 18:27   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så først nu at du har placeret denne tråd under alt det andet, men drejer det sig om sygedagpenge skulle den faktisk have været under "sygedagpenge/kontanthjælp" tror jeg den hedder. Hvis du orker det må du meget gerne skrive til Web om han gider flytte denne tråd af din til denne kategori så får du måske endnu flere brugbare svar og vi har lidt search i orden.

Hvis du er så uheldig at ryge ud af sdp. efter varighedsbegrænsningen på de 52 uger, så ryger du på kontant hjælp. Det du måske tænker på er at nedsatte dagpenge, men disse kommer først i tale hvis man skal i ressource forløb med henblik på afklaring i forhold til fleks eller pension.

Det er super at du følger op på din sygedagpenge sag herinde, så vi evt. kan give nogle råd. Skal da lige have læst din tråd igennem.

Nå men den var jo "hurtigt" læst....:-).

F. du skal for alt i verden holde fast i dig selv i forhold til en evt. arbejdsprøvning, som få herinde heldigvis har gjordt.

Man kan og bør nægte det i forhold til at tage vare på sit helbred, jeg er selv een der har tabt meget på kontoen der, så hold ved. Din absolutte fordel er at du er på sygedagpenge og der kan mange nok tænke???. Men kommunen har pligt til at afklare dig i forhold til det indeværende og I er kommet langt på de første 52 uger. Nu skal du så have lavet en SE ved psyk. Dem har jeg et par stykker af ;-), men det går som regel rigtigt fint og kan være en øjenåbner for mange. I min den første under sdp. skrev psykiaterne, at jeg absolut ikke måtte komme i ap., hvilket jeg også troede var ok i forhold til sdp. og udløb, men det var så i 2007 da vi ikke havde §27 stk. 1 nr. 4, som jeg allerede der skulle have været under.

Nu skal du bare have lavet den erklæring der, således at de sikre sig at du er stationær i alle dine "evt". lidelser. Først derefter må de sende dig i ap. Den sidste ap. jeg var i, var på et varetagende center. Det blev med opstart af 2 x 2 timer pr. uge. Jeg startede med at holde pause hvert kvarter i den første uge og gå før tid. I den anden var de klar til at lukke min afklaring. Uge 4 lukkede jeg den selv.

Det skal lige siges at jeg i perioden 2007, hvor jeg blev smidt ud af sdp. frem til 2012 hvor jeg blev tilkendt ftp. ikke var under offentlig forsørgelse, da jeg ikke var berettiget til kh. Dog har alle ret til en forsørgelsesgrundlag, så dette fulgte jeg op ca. et år efter jeg blev smidt ud af sdp. Dette med hiv og sving naturligvis....

Men husk når I ud i ap. er der altså mulighed for massevis af begrænsninger, men hvad ønsker du selv i forhold til afklaring fleks eller ftp?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 07-07-2013 kl. 18:50.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat