Se enkelt indlæg
Gammel 21-03-2010, 00:56   #5
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Maii



På:



https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746



Forlængelse af sygedagpengeperioden
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når
1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,
2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,
3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,
4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,
5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller
6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.
Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

§ 29. Kommunen kan forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af § 25, når det efter en lægelig vurdering skønnes, at den sygemeldte inden højst 26 uger vil kunne stå til rådighed for arbejdsmarkedet eller genoptage beskæftigelse.





Jeg kan ikke få loven til at passe på det, du har oplyst.
Mon det kan forklares via den begrundelse, du har fået af din kommune ?


10. december 2009 – nu (KONTANTHJÆLP)
- Den 9. december 2009 blev mine sygedp. stoppet, da det vurderes, at jeg ikke er klar til at arbejde fra sommeren 2010 og jeg ikke opfylder nogen af de andre undtagelsesbestemmelser i Sygedp.lovens § 27 stk. 1. (Jeg har fået skriftlig begrundelse)


Jeg kan ikke forstå, at du fortsat er sygemeldt, og får kontanthjælp ???


Så vidt jeg kan se, kunne kommunen godt have forlænget din periode med sygedagpenge indtil din arbejdsprøvning var afsluttet.


Citat:

I starten af marts 2010 fik jeg så et brev om, at jeg havde fået præmiefritagelse og invalidepens. med tilbagevirkende kraft og foreløbigt frem til oktober 2010.
Det er en skattepligtig månedlig ydelse på godt 8.000 kr.
Jeg skulle underskrive en erklæring til mit tidligere arbejde, så de kunne få pengene for den periode jeg fik løn fra dem, og så ville jeg selv få resten.
På hvilket grundlag kan du få invalidepension ??
Fra hvilket tidspunkt vil de udbetale invalidepensionen ??
Kan nemlig ikke forstå at din arbejdsgiver skal have refusion.


Du skal regne med, ar de tager kontanthjælpen fra dig, og at du skal tilbagebetale alt det, som du (nu hvor du får invalidepension med tilbagevirkende kraft)
uretmæssigt har fået udbetalt.

Så det bedste ville være at få omstødt afgørelsen om at blive sat på kontanthjælp,
og i stedet få sygedagpenge.

De "hardcore" herinde kan helt sikkert bidrage med mere-

K.H. Florken
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat