Se enkelt indlæg
Gammel 16-09-2013, 14:55   #15
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
Nej jeg er på kontanthjælp (KH) og har været det i over 20 år. Jeg er nemlig for syg til at kunne blive arbejdsprøvet. Når det er tilfældet, så kortslutter det så velmenende sociale system.




Klart du udfordre din angst, for angsten dækker over nogle hæmninger og blokeringer, som er "unormale" i udfoldelsen af dit liv.

For mig var det en lettelse at komme til den selverkendelse, at være den jeg er. Jeg havde en dobbelt op på en og samme gang, både at erkende jeg lider af en svær alvorlig psykisk sygdom og er homoseksuel, de to ting høre sammen i mit tilfælde. En befrielse i ikke længere, at skulle gøre vold på mig selv for at foregive, at være noget andet end jeg er. Alle vidste noget var galt, men ingen sagde noget. Da jeg havde sagt det, forstod folk mig bedre og kunne derfor også bedre forholde sig til mig, det gav frihed og også respekt, ok det gav også øretæver, men det var nu mest i forbindelse med min seksualitet.

Sidenhen opdagede jeg, at det at være syg også er normalt. Dirch Passer, Simon Spies, Viggo Kampmann, Leif Panduro og mange andre er/var også psykisk syge.

Vi er alle sammen gale nogle bare mere end andre, for de lider af en voldsom vrangforestilling af, hvad der er normalt. Flere har sagt til mig, "du er syg i hovedet", ja. Forskellen på dem og mig er bare, at jeg har erkendt det
Jeg ved jeg har et valg, og giver jeg min angst næringved hele tiden ved at sige til omverdenen at jeg er normal og køre på. Jeg ved også samtidig sige at jeg har erkendt at jeg ikke er rask og må leve med min angst resten af mit liv.

Måtte sågar overbevise mine venner gennem 30 år, at jeg altså havde angst og havde været selvmords-truet flere gange. De kan simpelthen ikke forstå at den mand de kender for at være stærk, sjov, social, og videnbegærlig var det modsatte. Så ja jeg har erkendt det, og det er udfordrene i sig selv som du skriver. Men når man så også skal overbevise systemet om at man faktisk er syg, så kan det da kun gøre en mere ængstelig. Og det kan jeg forstå du mærker på egen krop!

Jeg er rystet over at syge mennesker skal straffes på den måde. Håber stadig du kan realiserer nogle af dine drømme trods den manglende hjælp.
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat