Se enkelt indlæg
Gammel 16-09-2013, 14:25   #14
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keheii Se meddelelser
Tak for de meget gribende ord, ved det er mit ego der taler og gør mit bedste for at passe på mig selv. Er du selv i flex?
Nej jeg er på kontanthjælp (KH) og har været det i over 20 år. Jeg er nemlig for syg til at kunne blive arbejdsprøvet. Når det er tilfældet, så kortslutter det så velmenende sociale system.

Citat:
Oprindeligt indsendt af keheii Se meddelelser
Tak for ordene
Jeg er begyndt at tvinge mig selv ud og gå en tur hverdag, selvom mit hjerte og følelsen af at alle ved jeg er syg skygger over mig. Sjovt nok så udfordre jeg jo også min frygt ved at sige til mig selv "Jeg vil ikke have en mentor ved min side, så kan alle jo se den er helt gal" .

Klart du udfordre din angst, for angsten dækker over nogle hæmninger og blokeringer, som er "unormale" i udfoldelsen af dit liv.

For mig var det en lettelse at komme til den selverkendelse, at være den jeg er. Jeg havde en dobbelt op på en og samme gang, både at erkende jeg lider af en svær alvorlig psykisk sygdom og er homoseksuel, de to ting høre sammen i mit tilfælde. En befrielse i ikke længere, at skulle gøre vold på mig selv for at foregive, at være noget andet end jeg er. Alle vidste noget var galt, men ingen sagde noget. Da jeg havde sagt det, forstod folk mig bedre og kunne derfor også bedre forholde sig til mig, det gav frihed og også respekt, ok det gav også øretæver, men det var nu mest i forbindelse med min seksualitet.

Sidenhen opdagede jeg, at det at være syg også er normalt. Dirch Passer, Simon Spies, Viggo Kampmann, Leif Panduro og mange andre er/var også psykisk syge.

Vi er alle sammen gale nogle bare mere end andre, for de lider af en voldsom vrangforestilling af, hvad der er normalt. Flere har sagt til mig, "du er syg i hovedet", ja. Forskellen på dem og mig er bare, at jeg har erkendt det
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat