Se enkelt indlæg
Gammel 27-10-2007, 15:31   #1
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Fremtidsudsigterne med Modic

Jeg er blevet Mr-scannet på Ringe Rygcenter. Radiologen siger jeg har Modic Type 2 forandringer i ryggen.

Citat:
Hvad er modic-forandringer?
Man har hidtil troet, at det var de små revner i ryggens bruskskiver, som mange får med alderen, der forårsager smerterne. De kaldes også discus-degenerationer. Men inden for det sidste år har forskerne, ved hjælp af MR-scanning, fundet frem til, at mange rygpatienter har nogle anatomiske forandringer af rygsøjlen. Forandringerne ses som en form for hvide plamager på scanningen, og det er det, forskerne kalder Modic-forandringer. Modic-forandringer er en form for væske- eller fedtfyldte ophobninger, der opstår i knoglevævet i ryghvirvlerne.

Man ved ikke hvorfor mennesker får modic-forandringer, men der er tale om en langvarig irritationstilstand af knoglen, som giver væskeophobning og smerter.

Forskningen har også vist, at modic-forandringer tit opstår hos folk, der har en ødelagt discus, fx hos folk, der har haft en discusprolaps.
Har jeg Modic forandringer for altid ? eller forsvinder efter 3 - 7 år.
Kan ikke finde det på nettet Hjælp

Sidst redigeret af Webmaster; 28-10-2007 kl. 13:50. Årsag: Nogle har svært ved at se den grå farve på bogstaverne
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat