Se enkelt indlæg
Gammel 28-04-2014, 20:00   #29
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg har tidligere opfordret til....

... at lytte nøje til hvad repræsentanter for KL, siger i det offentlige rum.

Det er det eneste jeg opfordre til. LYT til hvad KL mener.

Tidligere har jeg her og andre steder undret mig over tidligere politiker Formand for KLs Social- og Sundhedsudvalg Anny Winther (V).

Nu vil jeg opfordre alle til fremover, at lytte nøje efter, hvad formand for arbejdsmarkedsudvalget i Kommunernes Landsforening, KL, siger og skriver i offentligheden.

Aarhus kommunes borgmester Jacob Bundsgaard,S uanset hvilken kasket han bærer i sine udtalelser.

http://jyllands-posten.dk/aarhus/pol...ertidspension/

Borgmester: Aarhus har sendt alt for mange på førtidspension

"De aarhusianere, som har mulighed for det, skal væk fra tilværelsen som førtidspensionister. Det mener borgmester Jacob Bundsgaard (S)."

"Ifølge borgmesteren er kommunerne forpligtede til at revurdere, om folks tilstand berettiger til en førtidspension. Det kan gøres på forskellige niveauer, og her vil Jacob Bundsgaard sende et politisk signal om, at førtidspension er den absolutte undtagelse. Han går ind for en »gennemgribende screening« – dog undtaget folk, hvor det er udsigtsløst
."

Findes der andre der kan forklare mig om der er noget nyt i dette?

Hvad mener Jacob Bundgaard med:

"men han mener også, at embedsværket har en finger med i spillet."

Er det en anklage imod sine egne embedsmænd/kvinder?

Eller er det bare for at manifestere sig selv, som en hård hund?

Hvad mener Jacob Bundgaard med:

"Ifølge borgmesteren er kommunerne forpligtede til at revurdere, om folks tilstand berettiger til en førtidspension"

Det har kommunen altid haft pligt til, især hvis der er mistanke om at afgørelsen er truffet på et forkert grundlag.

Men efter min mening puster Jacob Bundgaard sig unødigt op og til hvilken nytte?

Jeg beder mine omgivelser om at lytte nøje til hvad denne socialdemokrat melder ud i det offentlige rum.

"Han går ind for en »gennemgribende screening« – dog undtaget folk, hvor det er udsigtsløst"

Guderne må vide om alle førtidspensionister i Aarhus kommune skal genvurderes?

Enten som folkevalgt politiker eller valgt til den politiske ledelse i den private interesseorganisation KL, Kommunernes Landsforening.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 28-04-2014 kl. 20:10.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat