Se enkelt indlæg
Gammel 31-05-2017, 21:29   #33
Tigerdyret
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
Tigerdyret er ny på vejen
Det handler desværre ikke kun om anstændighed.

Det handler i lige så høj grad om økonomi og om, at lægekonsulenten er ansat af kommunen og derfor varetager kommunens interesser.

Her i Norddjurs tilkendes der, ifølge en undersøgelse, færre førtidspensioner end forventet, så her er det helt klart almindelig praksis, at lægekonsulenten underkender alle andre lægers diagnoser og anbefalinger.

Ifølge lægekonsulenten er fibromyalgi en psykisk lidelse, der skal "behandles" med langvarig psykiatrisk behandling. Efter to psykiateres vurderinger af sagen med det stik modsatte resultat, begyndte hun at underkende sine egne tidligere udtalelser bare for at få ret. Hun tilføjede også diagnosen depression for bedre at kunne understøtte sine egne argumenter. Ligeledes henviste hun mig til en privatpraktiserende speciallæge, som hun sandsynligvis vidste, ville give hende ret.

Denne lægekonsulent overtrådte helt klart gældende regler om lægekonsulentens rolle, men så længe det sparer kommunen for udgifter, så bliver det sanktioneret af kommunen, og så bliver det gældende praksis.

Et andet problem er, at Lægeforeningen ikke vil forholde sig til klager over en lægekonsulent, da denne er ansat af kommunen.

Jeg sendte derfor en over lægekonsulenten til vores borgmester, som ikke ville forholde sig til den og sendte den videre til ... lægekonsulenten.

Jeg kan ikke lade være med at spekulere over, om det ikke er de dårligste og mest dovne læger, der ikke kan få job andre steder, der ender som lægekonsulenter?

Vi kan helt sikkert alle blive enige om, at der mangler anstændighed i behandlingen af de syge ude i kommunerne, men så længe økonomien vejer tungest, så længe kommunerne vender det blinde øje til, og så længe folketingspolitikerne italesætter de syge og førtidspensionisterne, som andenrangsborgere og en byrde for samfundet, ja så bliver det nok desværre ikke anderledes.
Tigerdyret er ikke logget ind   Besvar med citat