Se enkelt indlæg
Gammel 10-11-2016, 16:32   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kan blive så sindsyg rasende når jeg ser denne slags sager...

Din sag er et skoleeksemple på hvordan kommunerne prøver at afsøge grænserne for hvad de kan slippe afsted med....hvilket er så klamt og ulækkert som det kan være....

Det viser med al tydelighed at man overhovedet ikke ser på mennesker bag men udelukkende på hvor billigt man kan slippe og kommunens økonomi...

Wow langt indlæg du lige fik skrevet der...

Skal lige høre...er det fordi du har været på kontanthjælp før ressourceforløbet....og at du ikke har kunne få denne pga ægtefælleforsørgelse...at du søger at afgørelsen skal gå helt tilbage til ansøgningstidspunktet...

Ressourceforløbsydelse er jo på samme niveau som kontanthjælp...og hvis du har modtaget alm kontanthjælp indtil nu ja så vil du ikke rigtig få noget ud af at afgørelsen gælder fra ansøgningstidspunktet...

Har du derimod ikke kunne modtage kontanthjælp pga gensidig forsørgelse....ja så vil det tælle betydeligt...at få afgørelse til at gælde fra ansøgningstidspunktet..

Spørgsmålet er alene om det kan svare sig for dig at kæmpe kampen for at få tilbagedateret hvornår det gælder fra...

Som jeg læser og forstår det...så burde du uden tvivl stilles som om at kommunen havde behandlet sagen korrekt fra starten af...og ikke stilles dårligere pga forkert behandling fra kommunens side af..

Det skal lige siges at jeg også bare er en alm borger uden nogen uddannelse inden for dette område.....så jeg kan selvfølgelig tage fejl...

Men hvis det er pga gensidig forsørgelse....ja så ville jeg bestemt også tage kampen op for at få min ret her...

Vil lige rose dig...du har virkelig gjort lige nøjagtig det som man bør gøre....klage...og selv rette henvendelse til Ankestyrelsen og kommunikere med dem..

De fleste opgiver desværre undervejs....hvilket gør at kommunerne slipper godt afsted med mange fejl...

Du kan sikkert godt selv forstå at mange opgiver undervejs...med dit kendskab til hvor trægt systemet er...

Men tænk engang hvis alle fik gjort det rigtige...hvor mange sager der kunne blive rettet op på inden det går ud over mennesker...

Det eneste råd jeg kan give dig....forudsat at der er pga gensidig forsørgelse da du fik kontanthjælp....det er at du skriver en klage over tidspunktet for tilkendelse af ressourceforløbet...

Men hvis det ikke er pga gensidig forsørgelse....ja så ville jeg personligt kraftigt overveje hvor meget du kan få ud af at klage over det her....altså veje selve kampen op imod det du kan få ud af det..

Det er fuldstændig sindssygt at det skal tage så lang tid at få sin ret...og dette helt uden at de tænker på borgeren bag og hvad det gør ved denne....uhhh jeg kan blive rasende
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat