Se enkelt indlæg
Gammel 01-11-2007, 11:10   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skema til Social ordfører og socialminister NR 10
Navn.


Kommune
odense kommune

Situation – fleksjob-ledighedsydelse-førtidspension-sygedagpenge-syg på
kontanthjælp (hvor længe )
siden 2003 kontanthjælp

Hvis du er på kontanthjælp, er det så på grund af varighedsbegrænsning i sygedagpenge kontanthjælp
søger førtidspension.

Stillet diagnose

post traumatisk stress syndrom, samt en svær deppresion. Derudover lider jeg af gigt i begge knæ, det være sig slidegigt nok kommet fra min tid i militæret, knap 9 år.


Har kommunen stillet andre/flere diagnoser alternativt fjernet diagnoser i forhold til dine lægepapirer. Herunder har du fået stillet psykisk relaterede diagnoser/skøn af kommunen, uden det fremgår af speciallægeerklæringer i øvrigt

jeg har selv søgt psykolog og derigennem fået stillet ovenstående sygdomme. Kommunen har ikke rigtig ville røre på i denne sag ang hjælp.


Har en lægekonsulent set på din sag og i så fald føler du at den er behandlet retfærdigt, og har lægekonsulenten kun oversat dine diagnoser.
Hvis ikke så skriv kort her hvad du mener der er gjort forkert i din sag-

jeg mener at der bare er foregået tilsidesættelser i min sag og udsætning på udsætning kommunen vasker bare sine hænder og er ikke interesseret i og finde ud a hvorfor de er blevet beskidte.




Er der lavet ressourceplan på dig og er du partshørt?

der er lavet profil ja for længe siden endda, men ang partshøring har jeg aldrig været til nej


Er resourceprofilen underskrevet af dig før/eller efter der er taget stilling til pension-fleksjob(fremgår af din journal, hvis du har aktindsigt.)

resourceprofil er underskrevet af mig før andet er kommet på tale, da jeg hele tiden har nægtet alt deres pis og papier, og kun har ville snakke førtidspension.

Hvor mange gange har du skiftet sagsbehandler i den tid du har været syg?
det har jeg gjort så mange gange at det har jeg helt mistet tal på

Hvornår er du sidst blevet kontaktet af kommunen med henblik på opfølgning af din situation

det er vel godt en måned til halvanden siden, da de ringede og sagde at de langt om længe endelig havde sendt en udredning af mig af sted til min psykolog, hvilket var meget positivt.


Bliver dine diagnoser og dine handicap respekteret i forhold til dine arbejdsprøvninger

jeg har igennem hele forløbet vist ingen interesse i arbejdsprøvning samt alt andet jeg mødte op til noget i odense, da kommunen lovede mig at der skulle vi snakke om min førtidspensionssag, men det viste sig at det skulle vi jo da selvfølgelig ik, så der daffede jeg a igen. Der følte jeg mig for nar igen pga deres løgn og latin.


Bliver der lyttet til dig i forhold til dine barriere og respekteres de?

Ikke indtil nu, men håber da ved gud af den udredning fra psykologen sætter hele det her forløb i et helt andet perspektiv og de kommer på andre tanker nu

Har du bedt om aktindsigt og var alle papir i så fald dine egne og var alt med (også notatpligten)

det har jeg ja og mener alt alt var med ja. Det var efter anbefaling fra k10 a, og deres aktindsigt som blev brugt i min søgen----


Skriv din historie kort, sådanne ting som hvor længe har du været syg hvad er der gjort af tiltag fra din side og fra kommunens side, har du et godt forhold til din sagsbehandler (hvis ikke skriv kort hvorfor)

Kort fortalt jeg er 37 år gammel har ernæret mig indtil 2002 som soldat i bornholms værn jeg lider dagligt af slidegigt i begge knæ,grunden til mit arbejdsophør i militæret. ptsd og en svær deppresion er kommet med årene efter militæret. gigten blev konstateret i 2001, og de andre ting har jeg levet med i flere år, uden og ane at der var noget galt med mig.jeg har været igennem revalidering tilbage i 2003, men måtte stoppe grundet smerter i knæene. Har derefter siden 2004 søgt om førtidspension.mine forhold til sagsbehandler er som regel aldrig godt da jeg ik altid taler pæn til folk når jeg føler mig uretfærdigt behandlet, og det sker jo tit i kommune regi, så der bliver aldrig bygget noget rigtigt forhold op.

Hvordan påvirker det dig og din familie i dagligdagen at du nu er blevet syg, har du oplevet psykiske tilstande (nedture, depressioner osv. ) i forbindelse med det at være blevet syg og være kommet under kommunalt regi , samt hvad du kunne tænke dig at der skulle ske i din sag nu, og har du fremført dette ønske for kommunen og hvad var svaret ?

Alt dette har igennem tiden kostet mig rigtig meget jeg har mistet mange venner samt familie pga, jeg totalt har ændret mig fra og være flink, og besidde masser af levemod, til en isoleret, usocial, meget utolerent person, med mange dybe ar på sjælen, problemer der kommer til udtryk hver dag, uheldigt, da tingene altid kommer til og gå ud over mennesker som vil en godt, og så gør det bare extra ondt, når man gør ting og siger ting som påvirker omgivelserne negativt.
Min manglende sagsbehandling i min sag har ikke hjulpet på humøret, det kan ta flere dage, før jeg ikke ryster af raseri i kroppen, efter at ha haft en eller anden, uvidende sagsbehandler i røret, som behandler sine borgere som var man en ingenting, træt af og blive behandlet nedgørende af mindreårige..
Jeg har som sagt søgt førtidspension siden 2004, og mine eneste ønske er og få svar på den sag, håber at dette svar snart forelægger da min læge samt psykolog nu har sendt udredninger af sted til kommunen, og jeg bare afventer deres næste træk nu, og det burde være sig at pension er tilkendt michael magelund.


Hvis du er tilkendt førtidspension så skriv gerne om forløbet frem til du fik bevilliget førtidspension.

Til sidst må vi lægge dit skema ud på K10 (uden navn selvfølgelig ) ja-ja det ok i lægger det ud på k10.
  Besvar med citat