Se enkelt indlæg
Gammel 09-05-2013, 21:21   #99
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Jo, men jeg kan mange forskellige "tricks" men har også levet det meste af mit liv på kontanthjælp så selvfølgelig er man blevet dygtig med tiden
Man har været nødt til at klare sig i alle mulige mærkelige situationer og så har man samlet ideer og luret andre af hvordan de gjorde.

Men jeg har lidt svært ved at koncentrere mig så jeg kan ikke komme med så mange råd lige her og nu.

Men jeg vil sige at har man et problem med at købe for meget slik og sådan nogen ting så er det når man står i butikken at kampen skal tages.
Det nytter ikke at bringe varerne med hjem i huset det er dumt hvis man ikke kan holde fingrene fra det. Ellers kan man købe det slik man ikke bryder sig. F.eks så hader jeg Piratos og sådan en pose kan holde lang tid hos mig hvor imod en pose Finsk lakrids ryger ned med det samme.

Køb tingene på tilbud og frys dem ned i små portioner.

Hold øje med tilbud og hamstre, selvfølgelig med omtanke.

Lær' alle butikkers varer-sortimenter og priser at kende så du til sidst har lært alle de faste priser på de varer du bruger i løbet af en måned uden ad. Så ved du altid hvor det er billigst med den og den varer hvis varen nu ikke er på tilbud når du står og skal købe den.

Jeg bager billig-kager hvor man ikke skal bruge ret mange ingredienser. Hvis kagen er dækket til og i køleskabet kan den holde en uge. Så kan jeg få et stykke hver dag hvis jeg har lyst til det.

Det gælder om at holde sig væk fra Ugebladsopskrifter for der skal man altid bruge mange forskellige ingredienser og hvis de skal anskaffes først koster det kassen.

Bønner, linser og kikærter kan erstatte kød men det kan godt blive lidt kedeligt helt uden kød.
Sådan en lørdags-kylling-pakke ting kan holde i tre dage hjemme hos mig.

Så er der visse varer-huse som jeg næsten ikke handler i da de generelt har et for højt pris-niveau.

Jeg har en liste hvor jeg skriver hvad jeg mangler hjemme i køleskabet. Den liste har jeg på mig når jeg skal nogen steder for varerne bliver købt mange forskellige steder i forhold til prisen på den varer der står på listen. Hvis jeg så kommer forbi en bestemt butik i forbi-farten kan jeg tjekke om der var nogen af deres tilbud fra denne uge jeg skulle købe og jeg kan huske hvad den butik sælger sådan cirka og så kigger jeg på min Mangler-liste og kan så gå ind og købe den eller de ting når jeg nu lige er i nærheden.

Det værste jeg har prøvet var engang hvor jeg kun havde 300 kr. til mad til en hel måned, der var jeg godt nok græde-færdig. Men så fortalte en bekendt hvad man kunne gøre og så gik jeg igang med at bage fyldte grøntsags og ostebrød som blev frosset ned og så spiste jeg havre-grød til morgenmad, youghurt til frokost og brød til aftens-mad og så kogte jeg et par frosne kyllinger hvor jeg pillede kødet af i mindre portioner og frøs det ned og så kunne jeg få lidt af det også når jeg trængte til kød.
Det var en hård måned men det gik lige

Sidst redigeret af Birkes-musen; 09-05-2013 kl. 21:24.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat