Emner: E-cigaretter
Se enkelt indlæg
Gammel 21-03-2014, 15:29   #1653
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Joo nu siger du at "nikotin er et lægemiddel"....og det er da også sat som sådan herhjemme...
Jeg går ud fra (har ikke læst loven) at sundhedSStyrelsen har en eller anden form for lovhjemmel til at klassificere forskellige stoffer som medicin eller ej...

At det er himmelråbende forkert, tror jeg alle andre end politikerne, nicorette, og sundhedSStyrelsen hurtigt kan blive enige om...

Citat:
Men som jeg har hørt det så er det netop det som flere ved retssager har fået dommers ord for at det ikke kan klassificeres som et lægemiddel...og dermed vundet deres sager...

Bla i Ungarn...her er den chacelagret version af siden da den ser ud til at den rigtige er nede http://webcache.googleusercontent.co...ceutical_76867
Mon ikke deres lovgivning er anderledes end vores?

Jeg har svært ved at forstå at en dommer bare kan ændre en lov, jeg mener hvis sundhedSStyrelsen har en lovfæstet kompetance til at gøre som de gør, er det vel ikke noget en tilfældig dommer kan ændre på...

Citat:
Så det kunne jo være fint med retssager hele vejen rundt i EU...
Tja, det vil ikke hjælpe ret meget, enten blir det medicin, som skal godkendes, godkendelsen koster kassen, kun nicorette og co. har råd til det, eller også blir det tobak, med dertil hørende afgifter, og begge dele vil blive begrænset til max 10ml, max 20mg/ml...

Om det blir tobak eller medicin, prisen for 10ml, 20mg/ml lander ikke under prisen for en 20 stk. cigaretter, nok nærmere det dobbelte...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat