Se enkelt indlæg
Gammel 08-04-2010, 10:49   #62
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Uhhh sikke da en genial løsning
Sorry men hvis job er det vi skal tage .. min venindes ??

Det er netop sådan noget jeg er så bange for vil ske , for hvem synes ikke det er ædelt at hjælpe de gamle , men helt ærligt for en kontanthjælp så kan en på kontanthjælp rende rund sammen med en sosu og tror vi selv at der kommer nogen og klapper kontanthjælpsmodtageren på hovdet og siger ..

Hold da op det er du en knag til så her har du en sosu løn , eller er der en større chance for at vi kommer og sparker sosu bagi og siger , der er ikke så stort behov for dig og desuden er kommune kassen tom , så derfor er det ud af vagten (og i længden kan vi trykke lønnen)

Undskyld mig .. dum tanke .. (sagt af en datter af en sygehjælper der blev overhalet indenom af dem uden uddanelse *sygemedhjælpere* i 70erne* ) igen hvis jobbene er der så betal for at få dem udført der er mange andre muligheder i det her samfund for at få det til at glide lidt bedre ..

Jeg tror ikke på aktivering for uanset hvad du laver så vil du komme ud i konkurrenceforvridning som det er i dag hvor enhver børnehave, plejehjem og sfo har deres helt egen lille kontanthjælps slave kan jeg da kun se det blive værre og værre og husk de trænger andre ud fra jobbene ..

En bekendt af mig var engang nede på et plejehjem i nærheden og lave mad og servere for de gamle ..for sin kontanthjælp og hun elskede vitterligt at være der...

MEN det var det samme plejehjem min mor havde arbejdet på i mange mange år og jeg vidste at de plejede at være tre ansatte til at få det til at køre rundt, da min veninde var der var der en ansat og to kontanthjælpsmodtagere..

HOVSA nogen mistede et job ...

Hvis vi har en ældrepleje der skriger på hænder så er der rig mulighed for at give dem de hænder .. lav lønnet job ... !!!

Jeg kender flere sosuer der er blevet fyret for nyligt, men selvfølgelig en lille slave er til hver en tid bedre end en der vil have PENGE for sit arbejde..

Det sidste plejehjem min mor var på var også meget begejstret for flekser , de var så søde så effektive og man kunne mærke at de var vant til at være på arbejdsmakedet .. ingen blev der bare mere end tre måneder

Nej for fanden for så skal de jo have løn ...
Nu er det ikke kun KH`ere og fleksere, der bliver aktiveret og render rundt som slaver.

Siden kommunerne overtog A-kasserne, så er det blevet moderne at sende folk ud halve og hele år, for at arbejde for dagpengene, med loven i hånden.

I min kommune, på alle skoler - er der nu kun èn pedel som er rigtig ansat, resten går netop som slaver. For deres dagpenge.

Deres dagpenge fra fagforeningen, bliver omregnet til mindstelønnen og derefter ganger man det ud i timer.Arbejdsmarkedsbidrag bliver rent teknisk lagt oveni, idèt der jo ikke betales arbejdsmarkedsbidrag af en understøttelse, man får ansættelsbevis og "lønsedler". På den måde flyttes understøttelse over i en anden kasse og bliver udbetalt som "løn" i stedet for

Lige p.t får en pedelmedhjælper 112 kr i timen alt. incl - det betyder, for min bekendte, at der skal arbejdes på skolen i 30 timer om ugen (svarende til dagpengesatsen) - reelt arbejde som snedrydning og fejning af skolegården - manden er 59 år og det er vurderet af en ****tøs på 22 år i jobcentret, at snerydning og fejning vil udvikle mandens kompetancer i retning af f.x gårdmandsarbejde - snerydning og fejning er dælme vigtigt at få lært, som om en 59 årig aldrig har haft hverken skovl eller kost i hånden.

Øv for den krise.....nu er det legalt igen med aktivering, og denne gang aktivering der stjæler brød fra andre

De er opfindsomme i kommunerne - og tænker ikke på, at en skønne dag kommer turen til deres egne jobs, efterhånden som "gulvjobbene" bliver udfyldt.

Hvor i alverden er fagforeningerne henne?
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat