Se enkelt indlæg
Gammel 04-04-2010, 18:40   #22
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Connie: Jamen det gør jeg netop, også belært af andres erfaringer.

Popiae: Ja sygedagpenge er pænt dyre (der kan man dog også nu få 65 procent refusion, hvis folk er aktive, så det hjælper lidt)
Jeg mente det ift. de langvarige ydelser som ledighedsydelse og fleksjobtilskud, som i længden plejer at være billigere, end at lade folk gå på kontanthjælp (fordi folk jo så gerne får et job, tjener skat til kommunen mv).

Den med tid på pension er super kritisk for os sagsbehandlere, for som jeg også nævnte i et andet indlæg et sted, så har de lavet den tilføjelse uden at ændre de basale regler. Dvs. at man STADIG skal være stationær for at få pension... men hvordan kan man så samtidig sige at man skal have det midlertidigt fordi det måske kan ændres? (Læs: jeg er for den nye mulighed, den er bare pænt svær at bruge i praksis, så længe de ikke ændre alle reglerne omkring det).

Og nej, behandling og ventetid kan IKKE fratrækkes tiden i de første 52 uger, det kan det derimod, hvis man bliver forlænget efter § 27.1.3 (den med de 2X52 uger).

Og nej, man kan ikke forlænge sygedagpengene fordi man mangler undersøgelse af et eller andet - ikke alene, for så skal der også være en anden grund ift. arbejdsprøvning, og så skal man kunne nå det hele indenfor 39 uger.

Og tager dem slet ikke personligt, men vil hilse og sige, at jeg ikke bliver dikteret i andet end det loven siger, og rent faktisk er jeg en af dem som er med til at holde øje med nye regler/muligheder (til gavn FOR borgen hvis vi på nogen måde kan! Vores tidligere leder forsøgte faktisk at dikterer noget andet, men den gik ikke!!) og jeg underviser faktisk vores borgere i de forskellige muligheder
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat