Se enkelt indlæg
Gammel 23-03-2010, 13:46   #618
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Kære Byrådsmedlemmer (MAIL)

Jeg afventer Fogedrettens snarlige afgørelse på, om jeg mister mit hus!

På grund af Gladsaxe Kommunes uretfærdige fratagelse af hjælp i flere år, fra 2001 - 2005, er jeg i dag blevet bragt i økonomisk ruin. Jeg skylder et VVS-firma 39.800,00 kroner for et gasfyr der blev opsat lillejuleaften, så jeg ikke skulle fryse i julen!
Gladsaxe Kommune har anket sagen om økonomisk hjælp, til Det Sociale Nævn!

Jeg har til i dag brugt friværdi i mit hus, til selv at betale for hjælp til fysisk overlevelse. Jeg har i dag ikke råd til nyt tagpap, på utæt tag. Jeg har i dag "ikke mere" penge til maling og kommende reparationer af hus.

Dertil kommer den sidste udskiftning af handicapbil om et par år!

_________________________________________________

Søborg d. 23.03.2010
Borgmester
Karin Søjberg Holst
Rådhuset
2860 Søborg

Kære Borgmester

Hermed forsinket besvarelse af brev af den 12. november 2009. Brevet har været bortkommet!

Citat af dit brev
Citat:
Tak for brev af 2. november 2009, hvor du spørger, hvorfor Gladsaxe Kommune har undladt at rejse sag imod dig for bedrageri, idet du oplyser, at du uretmæssigt har modtaget for meget hjælp i en periode før 2001.
Jeg har ikke på noget tidspunkt oplyst kommunen om, at jeg har modtaget for meget hjælp i perioden før 2001. Jeg har siden jeg i 1988 fik bevilget 24 timers hjælp i døgnet (§ 48 stk. 4) været berettiget til døgnhjælp på grund af mit handicap som kørestolsbruger, med ringe håndfunktion. Og jeg har klaget!

Citat af dit brev
Citat:
Først vil jeg gøre opmærksom på, at Gladsaxe Kommune overholder loven. For en borger, der modtager hjælp efter Serviceloven, sker der én gang om året en opfølgning af borgerens behov, som danner grundlag for en revisitation. Denne revisitation kan betyde, at borgeren får mere eller mindre hjælp, eller får tilbudt en anden form for hjælp, som kompenserer borgerens funktionstab. Dette er også sket for dig, og i 2001 betød revisitationen, at du fik mindre hjælp, end du tidligere havde fået.
Hvordan vil du i mit tilfælde forklare revisitatonen og opfølgningen af mit hjælpebehov, når jeg siden tilskadekomst i 1983 ikke har haft en brugbar håndfunktion, og om natten – som beskrevet af egen læge - skal ligge med fingrene fikseret i specialskinner for at undgå, at senerne i fingrene skal trække sig helt sammen?

Citat af Lægekonsulent Claus Bjerregaards brev
Citat:
I den nyindhentede statusbedømmelse beskrives, at klienten har dårlig gribefunktion på grund af sammentrækning af senerne i hænderne og manglende mulighed for at klare sin personlige hygiejne. Klienten behandles med skinnefiksaktion om natten for at bedre kontrakturdannelsen, og egen læge advokerer for, at der er behov for overvågning konstant fra hjælpeperson undtagen i en 6 timers periode om aftenen.

Sagsbehandleren i specialgruppen for handicappede har journalføringen beskrevet at klienten har stor interesse for cykling på normal cykel, som han mestrer at køre på over langer stræk. Klienten beskrives derudover mobil med rollator for transport indendørs og udendørs. Klienten anvender dog manuel kørestol, specielt når han færdes på ukendte steder.
Sagsbehandler beskriver at klienten har behov for hjælp til at tørre sig efter afføring.

Det er lægekonsulentens vurdering, at der er en diskrepans i vurderingen som beskrevet af egen læge og i den vurdering der er foretaget af sagsbehandler i specialgruppen for handicappede. Såfremt det (af sagsbehandler) beskrevne funktionsniveau er korrekt, må det antages at klienten ikke er berettiget til den søgte hjælpeordning.
Det er uden betydning, at lægekonsulenten vælger at bruge sagsbehandlerens oplysninger om mine cykelegenskaber, som jeg ikke uden hjælp selv kan udføre. Det er alene kommunens og dermed borgmesterens ansvar, at de nedenstående 9 punkter ikke er blevet taget til følge, da kommunen i 2001 valgte at fratage mig 75% af min hjælp, så jeg end ikke havde hjælpetimer nok til 8 timers søvn!

Gladsaxe Kommune har ved revisitationen ikke taget højde for, at
· jeg ikke selv kan tage tøj af eller på,
· jeg kan ikke selv gå i seng, tage dyne over mig, eller selv stå op,
· jeg kan ikke selv klare toiletbesøg om natten,
· jeg kan ikke benytte en kolbe til toilette, uden brugbar håndfunktion,
· jeg kan ikke selv tilberede mad,
· jeg kan kun spise udskåret mad,
· jeg kan ikke tage ting, eller samle tabte ting op,
· jeg ikke selv kan rengøre mig efter toiletbesøg,
· jeg ikke selv kan tage bad,

Citat af dit brev
Citat:
En bedring i en borgers funktionsniveau, som konstateres ved opfølgning medfører ikke, at kommunen betragter det som uretmæssig modtagelse af sociale ydelser, hvilket ligeledes gør sig gældende i dit tilfælde.
Når du i din egenskab af borgmester udtaler dette i min sag, burde du være totalt uvidende om den sociale sagsbehandling af kommunens handicappede borgere der foregår, men det er du ikke!

Mit handicap har i alle årene været det samme, og det kommer jeg aldrig ud af. Men på grund af denne nedværdigende og handicapdiskriminerende behandling jeg har været udsat for, er jeg rent fysisk og konditionsmæssigt blevet sat 20 år tilbage.

Citat af dit brev
Citat:
Dit brev er vedlagt udskrift af 26. marts 2009 fra Folketingets lovsekretariat. Her nævnes blandt andet kommunalbestyrelsernes ansvar for, at gældende lovgivning overholdes.
I praksis indebærer det, at det forud for en afgørelse skal sikres, at alle relevante oplysninger foreligger. Derfor er der i loven krav om partshøring, som giver borgeren mulighed for at se, hvilke oplysninger, der ligger til grund for en afgørelse. Når denne er truffet, har borgeren mulighed for at klage over kommunens afgørelse til de relevante klageinstanser.
Denne procedure har Gladsaxe Kommune fulgt i behandlingen af din sag.
Vedrørende partshøring har jeg aldrig set noget dokumentation for, at jeg var blevet mere selvhjulpen, og at jeg i modstrid til min egen læges statusoplysninger, ikke længere havde overvågningsbehov.
Jeg har aldrig set hvilke oplysninger der ligger til grund for kommunens afgørelse om, at det var fysisk forsvarligt, at nedskære min nødvendige hjælp drastisk fra 128 til 39,5 timer om ugen.
Der har kun foreligget sagsbehandlerens usande oplysninger til lægekonsulenten, hvor det beskrives, at jeg selv cykler. Der er overhovedet ikke taget hensyn til de beskrevne 9 punkter, og dermed altså funktioner jeg ikke selv er i stand til at udføre.

Det Sociale Nævn omgjorde den 25. maj 2005 Gladsaxe Kommunes beslutning til, at jeg var berettiget til hjælp i alle døgnets 24 timer, i alle ugens 7 dage.

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat