Se enkelt indlæg
Gammel 18-03-2010, 10:24   #617
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Uddrag af mit brev af 15. marts til FOGEDRETTEN i Glostrup

Jeg har modtaget – Udskrift af retsbogen af den 23. februar 2010.

Tidligere vedlagte kopier

1. Udskrift af Dombogen for Københavns Byrets afdeling A – af 15. september 1987.
2. Handelsbanken (Den Danske Bank) Udbetaling på hus Matrikel nr. xx 2860 Søborg.
3. Nykredit: Meddelelse om ejerskifte af ejendom xxxx xxxx, 2860 Søborg.
4. ERSTATNING – Danske Bank – Indlån på specielle rentevilkår – Lyngby den 11. april 1989.

Bilag 2. På dette tidspunkt var jeg blevet anbragt på et Omsorgscenter for gamle mennesker på Kildebakkegårds alle 165, i Søborg.
Min daværende folkeregisteradresse var Tinghøjvej 44, 1. sal, 2860 Søborg. Det var en 1 værelses lejlighed på 45 kvm der var for lille, og absolut ikke handicapvenlig.

Jeg arbejdede indtil min tilskadekomst som reservedelsekspedient på en maskinfabrik i Søborg.

Citat: Med hensyn til spørgsmålet om køb forud for erstatningens
udbetaling, er det givet, at dette aspekt næppe heller
frembyder væsentlige begrænsninger i skyldnerens
dispositionsmuligheder. Rpl. § 513 udelukker ikke, at
skyldneren køber på kredit på grundlag af den forventede
erstatningssum. Kreditkøbet som sådan forringer ikke
beskyttelsen for den købte genstand, når blot der kan
føres bevis for, at denne genstand er anskaffet for
erstatningspengene.
Citat slut:

Jeg har ikke fået kredit hos sælger i forbindelse med huskøbet, så derfor er ikke påskrevet noget om forventet skadeserstatning. Jeg lånte penge i Handelsbanken (Danske Bank) til udbetaling på hus indtil min retssag mod skadeforvolderen blev endeligt afgjort.
Bilag 4. Erstatningsbeløbet der blev indsat, og overflyttet til separat konto.

Banken er bekendt med, at det indsatte beløb hidrører fra erstatningen, da det var banken der dengang overførte pengene til en separat konto. Det var således en bankdisposition, at min erstatningssum skulle holdes ”adskilt” fra andre konti.
Bilag 4. Erstatning er blevet holdt adskilt fra andre konti.

Det er ikke lykkedes mig at finde Østre Landsrets Dom. Så den afsagte dom fra Københavns Byret, og erstatningsbeløbets størrelse må være bevis nok.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat