Se enkelt indlæg
Gammel 18-03-2010, 02:19   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Din egen læge må IKKE udlevere ADHD medicin, uden videre, den er ikke længere.

Om du er ADHD´er kan en med forstand på ADHD kun svare dig på... du skal med andre ord til en psykriater med speciale i ADHD, først hvor en psyk har konstateret ADHD kan din egen læge administre udlevering af evt recepter, men du skal altså gennem en psyk først.
Det er yderst almindeligt at, vi mere velfungerende ADHD´ere, specielt kvinder, får en borderliner diagnose (personlighedsforstyrelse) Det var jeg også selv meget tæt på, trods en bror med Damp diagnosen, og at jeg ikke stemte helt nok (lige ved og næsten) på border, og at jeg selv genkender ADHD men ikke border. Grunden er at kvindelige ADHD symptomer minder meget om border symptomer, og for et øje som ikke er trænet i at spotte ADHD, kan det være nærmest umuligt, at komme med en sikker diagnose (fordi de med høj sikkerhed kan sige nej til ADHD, mens dem med personlighedsforstyrelser ikke, lige så sikkert, kan sige nej til border.
Border er hos mig manet 210% i jorden siden.

Hvis jeg var dig, ville jeg gå til egen læge og bede om en henvisning til en psyk med speciale i ADHD, eller person så får du det af eller bekræftet, og får papire som ikke skaber mere tvivl om det emne, bede om lige den henvisning ud fra mistanken fra den og den, tag evt en hjemme ADHD test (de ER usikre og giver IKKE fasit) og tag resultatet med til lægen.

Er det en dygtig psyk, behøver h*n ikke mange timer for at konstatere ADHD eller ikke ADHD.
Er du blevet spurt af en anden ADHD´er om du er ADHD´er, så er der en rimelig chance, i er gode til at spotte os *ss*, jeg ha til dags dato ikke ramt ved siden af, ikke at jeg ikke kan tage fejl, eller være i tvivl, klart jeg er ikke prof, bare en alm ADHD´er, bare menneske *ss*.

Hvem der er dygtig i dit område kan du få opklaret ved at ringe til ADHD foreningen, du kan sagtens ringe selv om at du ikke er medlem, selv om at de på deres hjemmeside giver et andet indtryg... du kan roligt ringe de skal nok hjælpe også uden at spørge om medlems nr ell.
Dog skal du vide jo bedre psyk jo længere ventetid, du skal der huske behandlingsgarentien, den gælder også der, desværre er kommunerne begyndt ikke at ville godkende diagnoser fra private (det sparer penge og trækker tiden) desværre fordi, de private i denne sammenhæng ofte er langt dygtigere end det offentlige, og fordi det kan have en uheldig betydning for ens sag at vente på det offentlige.

Er du ikke ADHD´er er det tilbage til lægen, denne gang ville JEG bede om henvisning til psyk-sygehus til en generel udredning, med mistanke om border... det kan de sagtens, minuset er at der er en større sandsynlighed for at du bliver en af dem som får den ene fejldiagnose efter den anden før du "kommer hjem" her er det VIGTIGT! at du lytter til dig selv, og stoler på dig selv, at du ikke bare acceptere, fordi de kloge jo nok ved bedst, kan du ikke genkende dig selv i en diagnose, skal du protestere... det kan godt være evt medicin hælper, men det nytter intet at blive behandler for fx angst, hvis man er ADHD´er så vil behandlingen ikke virke fordi det ikke er kærneproblemet der gøres noget ved, årsagen til angsten er der stadig....
Blev jeg behandlet for min angst og ikke min ADHD, ville jeg med alt for stor sandsynlighed aldrig slippe af med angsten, for det der skaber angsten er ADHD problemer, angsten er kun et symptom, eller som det også kaldes en sekundant, mens hvis jeg bliver behandlet for ADHD MED angst, ville jeg med stor sansynlighed slippe så godt som af med angsten igen.
Så det er vigtigt at du kan genkende dig selv i en evt diagnoses symptomer. Nej det er ikke nødvendigvis nemt (at være SÅ ærlig over for sig selv) ej heller morsomt, jeg har et par symptomer jeg helst så ikke var, som jeg benægter, men både mine omgivelser og flere psykker (også ikke ADHD kloge) er enige om at de er der, så jeg er et eller andet sted nød til at stole på at den er god nok, og forholde mig til det, også selv om at jeg absolut ikke kan lide det.

Nu var jeg ved at komme med en laaang historie om hvordan det var for mig at opdage... mig (ADHD) men det her er vist langt nok i forvejen og dobbelt så langt.... *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat