Se enkelt indlæg
Gammel 04-03-2010, 14:09   #613
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Mine bemærkninger på Facebook

Tina Petersen Ved pkt. 13 i dag stiller jeg beskæftigelsesministeren spørgsmål vedr. tildeling af førtidspension ..hvorfor tager sagsbehandler og lægekonsulenter ikke de faglige udtagelser fra nerologer, speciellæger, smertecentre osv. alvorlige ..hvorfor sætter man gang i disse undersøgelser hvis man ikke har intention om at bruge dem???I går kl. 13:27 ·

Benny Gerhard
Hvorfor lyver sagsbehandleren i sine oplysninger til lægekonsulent, og hvorfor tilsidesætter lægekonsulenten faktuelle journaloplysninger fra klientens egen læge, og bruger sagsbehandlers urigtige oplysninger?
Jo, for kommunen sparer 2.141.000 kroner ved fratagelse af hjælp i 3 år, og lægekonsulenten står ikke til ansvar i henhold til sin lægeautorisation, når han udfører bijob i kommunerne!
http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm

I går kl. 14:07 · Benny Gerhard
Fogedretten skal snart afgøre om jeg skal miste mit hus, på grund af Gladsaxe Kommunes diskriminerende og menneskenedværdigende handicappolitik mod mig som 100% invalid!
http://www.k10.dk/showthread.php?t=2564 (48000 besøg)

Benny Gerhard
Socialministeriets "retningslinjer" for lægekonsulenter er, at oversætte læge- og speciallægeerklæringer og svært forståelige diagnoser og lægetermer til let forståeligt dansk for sagsbehandleren. Det er sagsbehandleren, der bestemmer!
Bemærk at det kun er retningslinjer lægekonsulenten "bør" følge. Der findes ikke henvisning til en lovparagraf der siger, at lægekonsulenter i den offentlige sektor er ansvarsfrie!
PS: De findes også i klageinstancer og forsikringsselskaber!
I går kl. 16:57

Benny Gerhard
Folketinget har aldrig vedtaget en lovparagraf der gør, at lægekonsulkenter ikke er underlagt autorisationsloven (lægeloven) når de fungerer som "tolke", og skal oversætte de i sociale sager indhentede lægeerklæringer.
At oversætte lægeerklæringer er utvetydigt, at udføre lægevirksomhed, og en sådanne livsvigtig funktion kan ikke fritages for ansvar!

Benny Gerhard
Lægeløftet
"Efter at have aflagt offentlig prøve på mine i de medicinsk-kirurgiske fag erhvervede kundskaber, aflægger jeg herved det løfte, til hvis opfyldelse jeg end ydermere ved håndsrækning har forpligtet mig,
· at jeg ved mine forretninger som praktiserende læge stedse skal lade det være mig magtpåliggende, efter bedste skønnende at anvende mine kundskaber med flid og omhu til samfundets og mine medmenneskers gavn,
· at jeg stedse vil bære lige samvittighedsfuld omsorg for den fattige som for den rige uden persons anseelse,
· at jeg ikke ubeføjet vil åbenbare, hvad jeg i min egenskab af læge har erfaret,
· at jeg vil søge mine kundskaber fremdeles udvidede og i øvrigt gøre mig bekendt med og nøje efterleve de mig og mit fag vedkommende anordninger og bestemmelser."
Det danske lægeløfte afgives af enhver cand.med. ved dimissionshøjtideligheden overfor dekanen ved Det sundhedsvidenskabelige Fakultet og er en betingelse for tilladelse til virksomhed som læge.

Benny Gerhard
Moderne "KVAKSALVERI"
Når en lægekonsulent omskriver eller omfortolker lægeerklæringer i syge- pensions- arbejdsskade- og handicapsager fra fysiske til psykiske skavanker, forbryder han sig mod sit aflagte lægeløfte.

Når han som i min sag vælger, at tilsidesætte min egen læges dokumentation og følge sagsbehandlerens urigtige oplysninger, og skrive - at "hvis" sagsbehandlers oplysninger er rigtige, er jeg ikke berettiget til den ansøgte hjælp!


En person der udøver lægegerning uden lægeautorisation, begår KVAKSALVERI.

Men nutidens KVAKSALVERI begås af lægekonsulenter i den offentlige sektor der, af sundhedsmyndighederne har fået stillet deres vigtige lægeautorisation i bero!

http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 04-03-2010 kl. 14:13.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat