Se enkelt indlæg
Gammel 03-03-2010, 19:57   #10
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Kære Zastrow,

jeg ved da godt, at de fleste danske statsborgere, som altid har boet her også er erhvervsaktive og betaler skat i Danmark.

Men en dansk social pension er ikke afhængig af, om en person nogensinde har arbejdet eller betalt skat i Danmark, fordi den alene optjenes gennem bopæl.

I alle andre medlemslande indenfor EU optjenes ret til pension kun gennem arbejde i lighed med en dansk ATP-pension.

Og jeg har været arbejdstager siden, jeg var 17 år, selvom jeg allerede uarbejdsdygtig med efterfølgende invaliditet, siden jeg var jeg 16, og var arbejdstager i 29 år og 10 månder, inden jeg blev pensionist.

Jeg kunne også bare have valgt at blive på kontanthjælp i Danmark siden starten af 80'erne og have ladet være med at arbejde i Danmark og Tyskland, så havde jeg ret til fuld pension.

Børnetilskud udbetales til alle med bopæl i Danmark.

Så hvorfor skal østarbejdere, der har bopæl i Danmark, så ikke også have ret til børnetilskud?

Børnefamilieydelse udbetales til alle der er skattepligtige her i landet?

Så hvorfor skal en grænsearbejder i Danmark, som betaler skat i Danmark af sin løn, så ikke også have ret til børnefamilieydelse?

Så hvorfor skal en østarbejder, der betaler skat i Danmark af sin løn, så ikke også have ret til børnefamilieydelse?
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat