Se enkelt indlæg
Gammel 13-02-2010, 00:15   #2
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Hartz IV

Højesteretten kritiserede især, hvordan den tyske regering var kommet frem til de satser, som borgere i Tyskland skal leve af, hvis de ikke er berettigede til arbejdsløshedsdagpenge.

Satserne blev f.eks. beregnet ud fra single-husstandes behov for forsørgelse, hvilket var uforeneligt med det behov børnefamilier har

Højestere kritiserede således den ugennemskuelige måde satserne i det hele taget var blevet beregnet på.

Endvidere kritiserede højesteretten, at satserne for børn ikke kunne beregnes efter en procentual andel af et voksent menneskes behov for forsørgelse, fordi børns behov adskiller sig fra voksnes behov, især hvis de skal have nye skoletasker, hæfter, blyanter og deltage i udflugter og lejrskole m.m.

Endvidere var udgifter til børnepasning heller ikke indregnet, hverken hos forældrene eller hos børnene.

Jeg er lige ved at studere dommen, som virkelig er interessant læsning.

Og når jeg ser på hvilket grundlag starthjælpen, kontanthjælpsloft og 450-timers-reglen blev indført i Danmark, så kan jeg finde mange lighedstræk i den tyske dom, som må være uforenelige med § 75, stk. 2 i den danske grundlov.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat