Se enkelt indlæg
Gammel 26-01-2010, 17:02   #183
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Jeg kan da se jeg skal have kigget efter i mine papirer om det er en lægekonsulent eller sociallæge der har vurderet min sag, men min socialrådgiver siger selv sociallæge og har heller ikke rettet det i sit svar på den mail jeg sendte til hende i går

Nåh, har lige noget helt andet jeg håber I kan svare på.

Jeg har i dag fået indkaldelse fra Klinisk Neurofysiologisk afsnit under Neurologisk afdeling på OUH. Jeg er henvist fra speciallæge F. O. Petersen her i Odense til en EMG - en undersøgelse af musklers og nervers funktion.

Det er så fint nok, det vidste jeg at jeg ville, men.... jeg har fået en tid 4. maj.

Da de ikke kan give mig en tid inden for en måned som ventetidgarantien foreskrive man skal, kan jeg benytte mig af det frie sygehusvalg... og da ingen sygehuse i Region Syddanmark heller ikke kan give mig en tid inden for en måned, står der i brevet jeg har ret til det udvidede frie sygehusvalg.

Jeg kan se på den medfølgende liste at Holstebro Regionshospital har en ventetid på anslået 3 uger ellers er det 7 uger forskellige steder, bl.a.i Vejle.

Mit spørgsmål er nu, kan kommunen tvinge mig til at få foretaget den undersøgelse på et andet sygehus fordi ventetiden er kortere?

Vil det skade min sag og min afklaring at jeg venter til jeg kan komme på OUH? Mine sygedagpenge udløber 1. maj.

Jeg spørger fordi jeg har 10 minutters gang til OUH, kender sygehuset og føler mig efterhånden tryg ved at komme der (har arbejdet der og havde i lange perioder direkte angst ved at komme der).

Jeg kan slet slet ikke overskue at skal tage til fx Vejle eller helt til Holstebro som jeg bare ikke kender. Jeg har det i forvejen skidt med at køre i tog og bus, så en lang tur til Holstebro eller Vejle er da ikke lige det jeg har det bedst med.

Jeg ved godt jeg har været i Middelfart, det var også en prøvelse for mig hver gang jeg skulle afsted med toget, men det var nemt nok at finde derhen, for sygehuset ligger 10-15 minutters gang fra toget og jeg havde fået forklaret hvor jeg skulle hen osv.

Men HVIS det er det eneste rigtige at vælge et andet sygehus, så skal jeg nok gøre det. Så vil jeg forsøge om jeg kan komme til Vejle og få undersøgelsen foretaget der... og så må jeg se om jeg kan finde en der kan tage med mig så angsten ikke løber helt af med mig.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 26-01-2010 kl. 17:04.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat