Se enkelt indlæg
Gammel 16-01-2010, 10:01   #2
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Den er desværre også gal heroppe i det nordjyske - i hvert fald i Frederikshavn kommune.

Vi kender problemstillingen fra min søn som har skizofreni og for at have det så godt som muligt får en megadyr medicin. Han er også kontanthjælpsmodtager uder udredning med henblik på enten flexjob eller pension. Den udredning er noget som jeg har fået gennemtrumfet, for hvis det stod til kommunen og socialpsykiatrien så var han stadig sygemeldt.

Kampen for at overleve i det sociale system er umenneskelig når det drejer sig om usynlige handicaps, hvis ikke man har nogen som kan hjælpe en i sin sag eller for den sags skyld tage over.

En kort overgang havde min søn en sagsbehandler som begyndte at overveje at min søn muligvis aldrig kunne tage en uddannelse eller komme ud på det ordinære arbejdsmarked. Men ligeså snart hun havde talt med sine overordnede om det, så fik min søn en ny sagsbehandler.

Til det sidste opfølgningsmøde blev der bare sagt at så længe min søn ikke kunne møde op hver dag i en hel uge - nogle uger i træk, så kunne der ikke laves en vurdering på ham.

Jamen god daw mand økseskaft på den her måde kommer vi ikke langt, før jeg tager helt over for ham. For de fine personer indenfor distriktspsykiatrien og socialpsykiatrien er mere besvær end gavn.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat