Se enkelt indlæg
Gammel 19-11-2009, 15:59   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ankestyrelsen lussing til kommunerne virker vist.

Som ankestyrelsen skrev tidligere:

Kommuner skal oftere selv kontakte langtidssygemeldte om førtidspension
I de sager, hvor borgeren selv har bedt om at komme på førtidspension, har 74 procent af borgerne i gennem lang tid modtaget sygedagpenge. Ankestyrelsen kan konstatere, at kommunerne ofte har tilstrækkeligt kendskab til disse borgeres situation til at vide, at borgeren formodentligt har ret til førtidspension.

Derfor mener Ankestyrelsen, at kommunerne af egen drift burde have kontaktet borgeren og informeret om muligheden for at få førtidspension.


"Vi kan se, at en del af kommunerne ikke i tilstrækkelig grad selv indleder en dialog med borgeren om at få tilkendt førtidspension men afventer, at borgerne selv lægger pres på at få gennemført en pensionssag uden yderligere undersøgelser", siger ankechef Karin Rasch fra Ankestyrelsen.

http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=1165

I dag da jeg var med som bisidder, siger sagsbehandler meget uventet, at han godt kan se at Omar (ham jeg bisidder for) skal have førtidspension.
Nu er dettte så et issue vi har diskuteret frem og tilbage i flere måneder, da sagsbehandleren mente Omar skulle fleksvisiteres.
Så jeg spurgte lige ud af posen, hvordan det kan være han er vent på en tallerken, hvortil han svarede at Ankestyrelsen har uddelt lussinger med henblik på at få sagsbehandlerne til at vågne op og SELV række ud, og lade være med at sætte kæppe i hjulet.

Omars to sidste arbejdsprøvninger lå på henholdsvis 6 timer og 8 timer om ugen. Men sagsbehandler mente at det var fleks. Dejligt han nu er vågnet op og er begyndt at pakke sagen om til førtidspension

Håber lussingen har ramt flere.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat