Se enkelt indlæg
Gammel 05-11-2009, 09:57   #20
dhansen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2007
Indlæg: 17
Styrke: 18
dhansen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandetbliveved Se meddelelser
Hvilke erfaringer har I med ventetid og godkendelse af bostøtte?

Kommunen vurderer min psykiske funktionsevne stærkt nedsat, i hvilket omfang vil jeg kunne få hjælp?
Selvtak..
Man får visiteret bostøtte et vist antal timer om ugen. I første omgang fik jeg 5 timer, og efter eget ønske er det nu 2 timer ugt. også grundet psykisk lidelse.
Jeg har heldigvis haft et par stykker der var rigtig gode.
Bostøtten kan hjælpe med nærmest alt, undtagen rengøring som høre under hjemmeplejen.
Jeg har brugt det til samtaler, strukture hverdagen, bisidder / gå med til div. aftaler og møder, indkøb, motion / fritidsaktiviteter, osv.

Det er et godt tilbud - og hvor er det ærgeligt med de ekstremt lange ventetider. Jeg ved ikke om der er nogen mulighed for anke, eller komme frem i køen - det burde være en stor faktor at ens tilstand kan forværres af ventetiden. Men personligt havde jeg slet intet overskud til dette, man er jo i forvejen helt nede når man får bevilliget bostøtte.

Jeg ringede ofte til min sagsbehandler for at "rykke", jeg ved ikke om det hjælper - men så bliver man da ikke glemt Min sagsbehandler hører til på psykiatrirådgivningen, under kommunens socialpsykiatri. ( det har været det samme både før og efter kommunalreformen )

Sidst redigeret af dhansen; 05-11-2009 kl. 10:00.
dhansen er ikke logget ind   Besvar med citat