Se enkelt indlæg
Gammel 07-10-2009, 17:58   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Hvis du har været på sygepenge siden maj 2008, må de være forlænget med 26 uger.
så dine sygedagpenge vil snart stoppe alligevel. Når de stopper, kan jeg ikke se du har så meget og miste ved en § 17 PÅ DET FORELIGGENDE GRUNDLAG.

10 timer om ugen i flexjob, er rimelige urealistisk at kunne få nogen steder.
Hvis du visteres til flex er det sandsynligvis p.g.a. kassetænkning, der er jeg helt enig med Trold.

MTVRV1 jeg forstår ikke lige dit svare, det er bestemt ikke lige meget, som jeg kan forstå det så er Bergmann2000 godt på vej til fleks nu det vil sige at det bliver ledighedsydelse søger Bergmann2000 pension på forliggende og det bliver afslag så bliver det til kontanthjælp...

Når Bergmann2000 er så langt i sin sag så kan jeg ikke forestille mig at de stopper sygedagpenge ude at have visiteret til enten fleks eller pension ..

Jeg er helt enig om at det er tåbeligt at man ikke giver pension fra start af når der er så lidt arbejdsevne , men det er klart bedre at være visiteret til fleks på ledighedsydelse end kontanthjælp og efter et år er det jo kommunen der mister refuion og ikke borgeren ...

Jeg er også som trold flekser og har været det i mange år og er nu under afklaring for at finde ud af om det skal være pension nu .. det samme vil formodentligt ske med Bergmann2000

Så jeg mener helt bestemt at det vil være halv farligt at søge en pension på forliggende grundlag .. så heller en snak med sagsbehandler og et klart krav om at få at vide hvilke job vedkommen mener man kan varetage samt begrundelse for hvorfor man ikke kan komme i betragtning til pension...
  Besvar med citat