Emner: afgørelse!!
Se enkelt indlæg
Gammel 07-10-2009, 07:37   #8
dorthe76
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Indlæg: 60
Styrke: 15
dorthe76 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Det er godt, han har dig.

Jeg synes desværre, at det er den samme historie, vi hører igen og igen herinde. Kommunerne spekulerer i at spare penge på de syge, for er man syg, har man sjældent kræfter til at køre lange ankesager og sætte sig ind i alle de paragraffer, man skal kunne, for man skal ikke forvente hjælp fra kommunen. Og hvis bare 3 ud af 10 ikke magter at klage, så er der mange, mange, mange penge sparet. De syge spærrer heller ikke byernes indfaldsveje eller laver store blokader, når de er utilfredse, og de er kun spændende for medierne i det omfang, medierne i øvrigt kører afsløringskampagner for området. Derfor er de heller ikke særligt interessante for politikerne - med mindre der sidder en med en hjertesag, eller det kortvarig kan gavne vedkommende.

I min sag stoppede kommunen mine sygedagpenge ulovligt, og i brevet jeg fik med paragraffer, jeg kunne klage efter, havde de sakset den vigtigste ud. Den eneste grund til, at jeg fik brugt den i min klage var, at min mand læste om den herinde på K10, og derefter læste han hele socialloven igennem, så han var sikker på at få alt med, han kunne bruge i min klage. Det ville jeg aldrig have kunne overkomme selv. At den er sakset ud, ved jeg fordi, det lykkedes min mand at finde det originale dokument fra et byrådsmøde - den er med i dokumentet, men ikke i det brev, jeg fik.

Med andre ord: Du er nødt til, sammen med fagforeningen, at researche lovgrundlag etc. for din klage, for du kan ikke stole på, at kommunen rådgiver ordentligt.
Nej det er egentlig frygteligt at det er sådan men jeg tager klart kampen op sammen med hans fagforening! Skal til det første møde i dag!! Det er nu dejligt der er nogle herinde der kan fortælle man ikke er alene om at slåsse med systemet
dorthe76 er ikke logget ind   Besvar med citat