Se enkelt indlæg
Gammel 01-09-2009, 17:20   #16
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hobbitten Se meddelelser
Har selv lige brug for råd angående arbejdsprøvning: var i arbejdsprøvning sep.-okt.-nov. 2008, som viste at min arbejdsevne var på højst 7-8 timer pr. uge og at der var taget hensyn til alle skånebehov under arbejdsprøvningen. Endte med at min sagsbehandler indstillede mig til førtidspension. Efter 4 uger får jeg så brev fra visitationsteamet om, at der er givet afslag på påbegyndelse af pensionsansøgning og at de mener, at jeg skal ud i en anden arbejdsprøvning med henblik på et fleksjob.
Min socialrådgiver ude psyk. afd. hjælper mig med svar på partshøringen, som skal sendes til min sagsbehandler senest d. 11/9-09.
Jeg vil gerne undgå en arbejdsprøvning mere (jeg fik det dårligere og dårligere psykisk imens jeg var der) og vil gå videre med klager indtil jeg får min pension, som både sagsbehandler, psykiater og lægekonsulenten ved kommunen mener er det rigtige. Er det min psykiater jeg skal have en udtalelse fra mhp. at undgå en arbejdsprøvning mere og hvad skal der stå i sådan en erklæring? Håber nemlig at min psykiater kan nå at skrive den, så jeg kan få den med i mit svar på partshøringen.
Det handler om, som HeleneKR er inde på, at du skal have din psykolog til at indføje i en evt. speciallæge erklæring, at følgende er gjort:

1. Alle former for medicinering er afprøvet, uden virkning på erbejdsevnen.

2. Ingen relevant psykoterapi der kan give nogen bedring af arbejdsrelatiret relevans.

3. Arbejdsevnen er permanent nedsat til det ubetydelige.

4. Det vil være kontraindiceret at iværksætte yderligere arbejdsprøvning.

Hvis din psykiater/psykolog vitterligt mener, at du bør have en FP, så handler det om, at du tager i hvert fald disse 4 emner op med vedkommende, og forklarer HVOR VIGTIGT det rent faktisk er, at de er skrevet klokkeklart ind i han/hendes speciallægeerklæring, for først når det er 100% klokkeklart skrevet vil kommunen ikke kunne krybe udenom, SPECIELT den del med kontraindiceret, da det er det samme som at sige, at kommenen vil forvære din(e) sygdom(e), hvis de vælger at arbejdsprøve dig yderligere... GØR de så det aligevel, vill ejeg henvise til at det efter speciallægens anvisning er kontraindiceret, og bede dem skrive under på, at de påtager sig det fulde ansvar for konsekvensen af deres valg... det burde få dem til at tænke sig om en ekstra gang.

Du kommer desvære nok ikke til måls, uden at arbejde lidt for det... men det ved vi jo allesammen godt. SPECIELT hvis du er under kbh. Kommune.
  Besvar med citat