Se enkelt indlæg
Gammel 29-08-2009, 00:23   #25
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Hejdien:
"Og jeg tror ikke vi skal tage fejl af at nogen mennesker bliver klogere jeg snakkede så sent som i går med en der plejer at stemme venstre som nu ville stemme enhedslisten.."

Så kan du føje endnu en til listen, jeg har altid stemt konservativ, men næste gang stemmer jeg Enhedslisten, ikke fordi jeg så meget er blevet uenig i konservativ politik, men det de lægger for dagen nu og har gjort de sidste mange år, har intet med konservativ politik at gøre.

Jeg stemmer også enhedslisten, fordi jeg synes de har mange gode punkter.
Og fordi, at en S-SF regering vil få brug for et støtteparti, og der ser jeg hellere EL en Radikale.



Ragdoll
Synes det er rart at se denne kraftige "hop'ning" virkelig sker.... normalt ville jeg ikke tage et enkelt step til een af siderne som noget specielt, men at konservative hopper helt fra den konservative politik, og over til enhedslisten viser mig (og samfundet forhåbentligt), at vi er ved at være trætte i danmark, af den måde der føres blokpolitik og ikke mindst borgerlig politik.

Jeg har da også selv en del borgerlige synspunkter, det tror jeg faktisk de fleste har, men jeg synes bare der er gået noget helt galt, når man som borgerlig er gået fra sangen om "de bredeste skuldre", og "mennesket før systemet" og over til at høre ungdoms neoliberalistiske sange, der vil aflive folk på overførselsindkomster, samt fjerne stemmeretten for disse grupper... og ikke mindst alt den mistro og egoisme vi har set udvikle sig de sidste 8 år pga. den førte socialpolitik... magtfuldkommenheden i særdeleshed også.

Når man har den fornøjelse, at være landets regerende partier, så synes jeg man burde påtage sig det hverv med ærefrygt for danskerne... men jeg synes kun jeg har set en loge agtig indstilling fra ministrene, som en slags små "luksus-loger", hvor man tror man kan tillade sig hvad som helst fordi man har magten... man siger at med magt følger der ansvar.... VKO har bare troet, at det ansvar kun skulle gælde for deres egne interesser.

Da Fogh skrev "Lad falde hvad ikke kan stå!", kunne han lige så godt have skrevet: "Lad falde hvad vi ikke gider støtte!".

Jeg synes at VKO i den grad, ikke blot har skidt på den halvdel af samfundet der stemte rødt ved de sidste valg, men faktisk også har skidt deres egne op og ned ad ryggen... når konservative hopper helt over til enhedslisten og laver så markant et skift, så er det tegn på, at der efterhånden er kommet forskel på den ånd det borgerlige samfund har, og den borgerlige ånd (hvis man overhovedet kan kalde det for det) som de borgerlige politikere har stået for, og stadig udøver den dag i dag.

Hvad jeg bare ikke forstår er, at den borgerlige del af samfundet har fundet sig i det så længe... men jeg skal nok heller ikke forstå borgerlig tankegang.... og har heller ikke behov derfor

Sidst redigeret af Razmo; 29-08-2009 kl. 00:28.
  Besvar med citat