Se enkelt indlæg
Gammel 12-08-2009, 23:38   #5
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Hold da op hvor er det skræmmende læsning! Ryster faktisk helt i bukserne!

Jeg kan ikke holde til de krav der er som almindelig ledig på dagpenge, fx som at søge x-antal jobs om ugen, at skal aktiveres i diverse mærkelige puljejobs, jobs med løntilskud, jobsøgningskurser etc etc. Jeg går totalt ned på det psykisk, føler mig så presset og stresset. Det er jo ikke uden grund, at jeg ikke kan vende tilbage til arbejdsmarkedet på ordinære vilkår.

Men det lyder jo som, at det ikke en skid bedre at være ledig fleksjobber

Hvis man er blevet visiteret til fleksjob pga. skånehensyn, hvorfor tages der så ikke hensyn til det når man er LEDIG fleksjobber? Eller har jeg totalt misforstået noget her?

Men efter hvad jeg efterhånden læser herinde hvad fleksjobbere bliver udsat for, så bliver jeg da ligepludselig i tvivl om det overhovedet er noget min psyke kan holde til. Jeg har ikke brug for at skal tvinges ud i diverse mærkelige aktiveringsprojekter fordi det skal se pænt ud på papiret og kommunen skal have pengene hjem igen. Jeg har brug for støtte, vejledning og at finde et fleksjob der passer til mig... hvis jeg altså bliver visiteret til det. En ting er jo at blive visiteret til det, noget andet er om man kan finde et fleksjob overhovedet.

For mig at høre, lyder det som om at det med fleksjob bare er blevet en anden måde at jage folk på... desværre.

H.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat