Se enkelt indlæg
Gammel 15-07-2009, 12:45   #11
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Oprindeligt indsendt af helenekr
De behøver såmænd ikke bo mindre, selvom de bor billigere - jeg betaler 5300 kr for en stor 5 værelsels. Og takkede nej til flere kvadratmeter, bedre omgivelser og 2000 kr mere i husleje....
I ovenstående historie, glemmer Ekstrabladet også at regne de mange børnecheks med ind i regnskabet, så der er der også et par tusinde mere om måneden OVEN i rådighedsbeløbet....

Men selvfølgelig, VIL man ryge, VIL man have bil, VIL man have store hunde, VIL man bo i hus og ikke få boligsikring osv, jamen så koster det!!

Jeg TROR (uden at vide det) at rigtig mange fattige familier, bruger deres penge forkert. At de ikke forstår at tænke økonomisk og dermed få vendt skuden til et rigere liv, fordi pengene bliver brugt på unødvendigheder og goder de slet ikke har råd til. Det nytter jo ikke noget at have champagnesmag og ølgage...

Jeg kan da se min overbo, som har været fattig i mange år, har fået vendt skuden via en utrolig dygtig bankrådgiver der fik fjernet alt den dyre glatgæld og samlet det hele til ét overskueligt lån. Hun fik lagt et budget, droppede bilen, og er nu pludselig gået fra fattig kontanthjælpsmodtager med et barn og bonhår, til velklædt kvinde påvej ud i verden med styr på tilværelsen. Pengene har hele tiden været der, hun brugte dem bare fuldstændig forkert, så der virkelig ikke var nogen når alt var betalt! Nu hvor hun har budgettet, ser hun aldrig en regning, og har et ret pænt rådighedsbeløb hver måned så hun og datteren kan leve standsmæssigt.....

Og jeg tror der sidder MANGE der har det på samme måde.
Overstående familie kan inkluderes!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jo, Helene, du har ret.
Danmark svømmes da også over af billige lejelejligheder, man bare kan leje! Og så kan da alle også opnå et større lån at ordne klatgælden med. Det er simpelthen at gå ind til bankrådgiveren og vise sine røde bundtal, sine under 10.000 kr om måneden og love at sælge den rustne cykel. Så skal man nok få vendt bøtten.

Sidst redigeret af mukke; 15-07-2009 kl. 12:49.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat