Se enkelt indlæg
Gammel 19-06-2009, 13:33   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sikke en historie ...

Jeg er da ked af at høre at K10 er med til at tage modet fra dig af , men K10 er jo netop en side hvor folk der ER kommet i klemme i systemet kan mødes dele erfaringer og give gode råd videre ...

Nogen sager køre jo flot lige igennem og man kan jo håbe at jeres bliver en af dem, de mennesker som ikke har de store problemer føler åbenbart ikke trang til at komme her på siden og fortælle om dem men nogen solstråle historier er der da , både folk der har fået vendt deres historie mens de var her på side og folk som bare kommer forbi for at fortælle at det altså kan lykkedes

Som jeg læser din historie så er det mere opmuntring om at det kan lykkedes kontra hjælp du har brug for , du har fagforening læger og ikke mindst dig selv og din mand og du har jo klaret det flot igennem de tre år ...

Jeg kan ikke huske alle historier her men feks Webmaster fik da førtidspension efter § 17 på forliggende grundlag uden arbejdsprøvning han fik det så med en revudering om 5 år det er fordi han er erklæret helt ude af arbejdsmarkedet men man kan håbe på at der kan komme bedring i hans sidste diagnose (søvnapnø der ikke kan behandles ) og så vil han måske kunne komme tilbage på arbejdsmarkedet , sådan kan det jo også ende ...

Kommunen mente også at han ikke kunne dokumentere varig nedsættelse uden arbejds prøvning og at det ville ende med et afslag , men sådan gik det ikke han fik sin pension ...

Så giv ikke op , tag mødet med fagforeningen der burde i være i gode hænder ..

Jeg vil altså lige kommentere på denne selv om i skal i fagforeningen

Citat:
Nu har sygedagpenge så ophørt sygedagpengene med begrundelsen: De efter kontakt med kirurgen kan konstatere, at operationen ikke med sikkerhed vil forbedre ehversevnen, og at afklaringen heraf vil overskride varighedsbegrænsningen på de i alt 3 år. De beskriver hans funktionsniveau som værende så lavt at revalidering og flexjob er omsonst, men at det på samme tid ikke findes påviseligt at hans arbejdsevne er varigt nedsat til et uvæsentligt niveau, så pension er udelukket. De har noteret sig den psykiske diagnose, men har ikke lagt vægt på den.
Jeg formoder at de har varslet et sygedagpenge stop og at i nu skal parts høres , i den partshøring er det vigtigt at du lægger meget vægt på det psykiske aspekt i hans tilstand, og du skal gøre dem opmærksom på at der ikke er noget der hedder for syg til fleks og for rask til pension ...

Også skal du være opmærksom på om retssikkerhedsloven er opfyldt i din mands sag i sær denne

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Stop af sygedagpenge er en erhvervsrettet foranstaltning det vil sige at mener de ikke at der kan komme fleks eller revalidering eller førtidspension på tale hvad mener de så at der skal ske ... ?

Men vend tilbage når du har været på fagforeningen se hvad de kan hjælpe jer med (kan jo være at det hele løser sig ) ellers er der mange herinde der vil hjælpe jer alt hvad de kan ...

Krydser fingere for dig og din mand ..
  Besvar med citat